El malestar de la CUP per l'acord d'ampliació del Prat és evident. Només donar-se a conèixer la notícia, la formació anticapitalista compartir la seva postura contra l'ampliació de la infraestructura, que consideren "un atemptat ecològic i climàtic". Una incomoditat que avui s'ha traduït en la petició que el vicepresident, Jordi Puigneró, i el president del Govern, Pere Aragonès, compareguin davant del Parlament per donar explicacions.

cup

CUP Països Catalans / Twitter

Una petició de la qual el grup parlamentari n'ha informat avui amb un comunicat. Concretament, sol·liciten conèixer els detalls de "la reunió "secreta"" entre el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals; la ministra de Política Territorial i exalcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez; i el vicepresident d'Aena, Maurici Lucena. Així mateix, sol·liciten que s'informi dels "arguments que han motivat a arribar a un acord amb el govern espanyol per tal d'ampliar l'aeroport".

 Aragonès està "travessant una línia vermella"

La formació justifica el seu rebuig en considerar que "perquè va en la direcció contrària als objectius de reducció d'emissions de la llei catalana de canvi climàtic i perquè es basa en un model econòmic de massificació turística i especulació que aboquen al treball precari i inestable" Així mateix, avisa a l'executiu català que "està travessant una línia vermella" i insta al govern Aragonès a "desplegar aquelles polítiques econòmiques socials i nacionals" recollides en l'acord d'investidura.

Aragonès defensa que es farà amb criteris tècnics

En una compareixença de premsa celebrada avui, el president Aragonès ha assegurat que la protecció del medi ambient serà un punt cabdal en el projecte d'ampliació del Prat. Segons Aragonès, tot el projecte estarà sotmès a una "avaluació ambiental serà de caràcter tècnic, per tant, confiança absoluta en els tècnics". "Creiem que si aquest aeroport s'estigués gestionant des de Catalunya, el debat seria diferent", ha assegurat, alhora que ha acusat l'Estat espanyol de construir infraestructures "amb criteris ideològics".

L'acord entre l'executiu català i espanyol per a l'ampliació del Prat es va donar a conèixer ahir. El vicepresident Puigneró va participar en una reunió no programada amb la ministra de transports i el vicepresident d'Aena on es va pactar una inversió de 1.700 milions d'euros per al projecte. L'impacte que tindrà l’obra sobre l'espai de natural de la Ricarda és una de les qüestions que més preocupen als crítics: Puigneró manté que serà l'aeroport més verd d'Europa. 

 

Imatge principal: La presidenta del grup parlamentari de la CUP, Dolors Sabater, durant el debat d'investidura al Parlament / EFE