L’endemà de la reunió entre el ministeri de Transports i una representació del Govern a Madrid per avançar en l’execució de la B-40 que es va pactar amb el PSC durant la negociació dels pressupostos, la CUP ha reclamat claredat a l’Executiu d’Aragonès i que sigui transparent a l’hora d’exposar a quins acords s’ha arribat fins ara amb el govern espanyol. “Veiem amb inquietud com continuen les negociacions entre l’Estat i el Govern d’ERC per tirar endavant el Quart Cinturó i sembla que ara el principal escull és el finançament”, davant aquesta preocupació, el diputat cupaire Xavier Pellicer ha reclamat que s’aclareixi sobre quins trams de la carretera s’està negociant i si ja s’ha arribat a un acord pel traçat entre Terrassa i Sabadell.
Per Pellicer, és preocupant que tant el Govern català com l’espanyol a banda de pretendre executar el Quart Cinturó entre les dues capitals del Vallés Occidental, tampoc no tanqui la porta a perllongar la carretera fins a Granollers, tot i tractar-se d’un projecte que ha titllat d’anacrònic i molt costós. “Aquests 200 milions d’euros serien valuosíssims pel transport del Vallés”, ha reflexionat el diputat de la CUP. En aquest sentit, ha assegurat que el seu partit continuarà treballant per aturar uns macroprojectes que “el Govern d’ERC segrestat pels grans poders econòmics s’ha entestat a tirar endavant”, en referència no només a la B-40 sinó també el Hard Rock o l’ampliació de l’aeroport. Després que Aragonès s’obrís a estudiar la execució de la B-40 per salvar els pressupostos amb el suport del PSC, com finalment va succeir, la CUP va acusar el president de la Generalitat de plegar-se davant els de Salvador Illa per “perpetuar-se en el poder” i van demanar als comuns que retiressin el seu suport als comptes.
El govern espanyol enviarà una nova proposta
En el pacte de pressupostos entre el Govern i el PSC es va posar com a termini el passat 31 de març per arribar a un acord sobre la B-40, però aquest encara no s’ha produït, tot i que els socialistes han insistit que confien en la paraula del president Aragonès i ho atribueixen a la complexitat de les negociacions. Aquest dilluns, el ministeri es va obrir a finançar les obres de la ronda nord “al marge” de la disposició addicional tercera, buscant una altra formula, segons va assegurar el número dos de Raquel Sánchez al capdavant de Transports, David Lucas. Així, tal com ha expressat avui Xavier Pellicer, el que fins ara era el principal escull en les negociacions, el finançament, es podria resoldre. En els pròxims dies, el govern espanyol farà arribar una nova proposta a l'Executiu català, i s'espera una nova reunió la setmana vinent entre les dues parts.