La CUP s'ha reivindicat com "l'única alternativa" contra els macroprojectes, just el mateix dia que hem conegut l'última proposta d'ampliació de l'aeroport del Prat. En un acte d'aquest dissabte a Sant Cugat sobre les eleccions municipals, els anticapitalistes han insistit en la necessitat de "fer front al model de país que planteja el Govern amb els nous pressupostos" — pactats amb els socialistes i els comuns, "sota la mirada de les elits i la patronal". Els cupaires es presentaran als següents comicis locals per plantar cara a "la nova sociovergència de PSC i ERC", que imposa un model de "precarietat basat en casinos, avions i autopistes".
En aquesta línia, la CUP ha instat els comuns a abandonar "els pactes entre Barcelona, Catalunya i l'Estat per aprovar els pressupostos". Uns pactes que impliquen "empassar-se gripaus com la llei mordassa, l'ampliació de l'aeroport, el Quart Cinturó o el Hard Rock". "Es tracta d'un intercanvi de cromos amb el qual només surt perdent la gent", ha conclòs la formació. Quan Pere Aragonès va cedir amb la B-40, els anticapitalistes ja van demanar els comuns a trencar el pacte amb el Govern.
La proposta de la CUP a les municipals
La proposta de la CUP de cara a les eleccions municipals es basa en quatre eixos clau: per una banda, "defensa del territori apel·lant a un transport públic de qualitat"; per una altra, "garantia de drets" acabant amb el "drenatge de recursos públics a mans privades"; també ampliació de "sobiranies" per avançar cap a la independència dels Països Catalans; i, finalment, mesures destinades a "viure segures" per fer front a la crisi social i econòmica. El lema de la campanya és "Gent que lluiti és el que cal".
Tot això, just el mateix dia que s'ha conegut que una consultora privada ha fet arribar al govern una proposta d'ampliació del Prat amb una pista sobre el mar — tal com ha avançat La Vanguardia. La plataforma en qüestió es construiria a una milla de la costa, tindria 3.400 metres i costaria uns 2.100 milions d'euros. Ni l'executiu català ni el president de la Generalitat l'han validat, tan sols la coneixen i agraeixen que es facin propostes. Des d'ERC, Ernest Maragall ha celebrat que hi hagi diverses propostes sobre l'ampliació de l'aeroport del Prat i que "hagi desaparegut" la d'Aena. "Ara tenim la possibilitat i la voluntat d'objectivar el debat", ha dit. En canvi, tant el PSC com Junts s'hi han mostrat contraris. Sigui com sigui, el Govern s'ho haurà d'estudiar.