"El Corredor Mediterrani avança. Castelló estarà a 2 hores 25 minuts de Madrid gràcies a aquest nou tram que he visitat avui". Així es vanta el ministre de Foment, Iñigo de la Serna, de la construcció de l'eix ferroviari del Mediterrani, posant l'accent que això millorarà la comunicació entre Madrid i Castelló.
El principal objectiu d'aquest eix ferroviari és unir el port d'Algesires amb la frontera amb França, i millorar la connexió de tota la costa Mediterrània, motor econòmic d'Espanya. Tot i això, la piulada del ministre revela l'obsessió del govern espanyol per seguir amb l'estructura radial de la península, i fent que l'eix central segueixi essent la capital, Madrid.
Aquest missatge arriba menys de 24 hores abans que el president espanyol, Mariano Rajoy, viatgi a Barcelona per inaugurar una jornada sobre infraestructures, que duu per títol "Connectats al futur". Està previst que el president anunciï un "compromís explícit" amb el Corredor del Mediterrani. El mateix ministre ho ha explicat durant la seva vista a Castelló de la Plana, on ha assegurat que aquesta infraestructura és “una prioritat política, social i econòmica”.
Tot i això, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, ja ha retret al president del govern central, Mariano Rajoy, un "dèficit clamorós de credibilitat i confiança" en matèria d'infraestructures amb Catalunya. "Hi ha algú que s'omple la boca de diàleg, però demà vindrà, farà una conferència i se n'anirà sense haver parlat amb ningú", ha assegurat Rull.
Crítiques a De la Serna
El missatge del ministre ja ha provocat tot de crítiques a les xarxes socials. En són exemples el tuit que ha fet el diputat de Junts pel Sí Germà Bel, que ha ironitzat sobre l'anunci que podria fer demà Rajoy, o també el periodista Eduard Voltas, que critica que la unió "Castelló-Madrid" sigui Corredor Mediterrani.
No són els únics. Diversos usuaris s'han sumat a la polèmica i han criticat el centralisme del ministre.