Més males notícies pel projecte del circuit de Fórmula 1 a Madrid. Un nou informe apunta que la construcció d'un futur circuit a la capital espanyola tindria un greu impacte pels veïns i per la mateixa ciutat, ja que caldria talar o trasplantar més de 700 arbres. Tot plegat es recull a l'estudi regional d'impacte ambiental, el qual ha estat elaborat pel mateix govern d'Isabel Díaz Ayuso. De fet, el mateix informe proposa canviar part del recorregut del circuit per mitigar el seu impacte pels ciutadans, especialment per la contaminació acústica.
La construcció d'un circuit de Fórmula 1 a Ifema Madrid tindrà un greu impacte per a la ciutat en diferents nivells. Segons l'estudi de l'Executiu madrileny, el pla actual del promotor del projecte requeria talar o trasplantar 729 exemplars d'arbres corresponents a 25 espècies, amb edats que arriben fins als 38 anys. Sobretot els arbres més grans, alguns considerats històrics, no podrien ser trasplantats i caldria talar-los, amb l'impacte ambiental que suposa.
Per altra banda, l'estudi també subratlla que perquè es pogués celebrar la cursa, l'Ajuntament de Madrid hauria de suspendre la normativa que limita el soroll mentre duri. Els nivells de soroll que produirien les curses superarien les limitacions acústiques i serien nocius pels veïns.
El soroll, un gran problema per a aquest projecte
Justament, la contaminació acústica és un dels principals problemes que reconeix la companyia responsable de dissenyar el circuit del Gran Premi de Fórmula 1 de Madrid, Dromo, en informes interns. Fa un mes va sortir a la llum que estudis de la companya afirmaven que el soroll de l'esdeveniment amb els cotxes, el públic, la megafonia, entre altres, tindria un gran impacte negatiu entre els veïns.
"Els habitatges pròxims al circuit estaran exposats a nivells de soroll que superaran els valors límit d'immissió establerts en la normativa d'aplicació tenint en compte també les nombroses i previsibles altres fonts de soroll associades a l'esdeveniment (públic, helicòpter de producció televisiva, megafonia)", es recull en els estudis de Dromo, on es destaca "en tots els punts d'aquests habitatges més exposats del barri de Valdelasfuentes, conegudes com Las Cárcavas, se supera la limitació legal enfront de soroll transmès". De fet, la companyia, com l'informe del govern madrileny, recomana modificar el traçat previst per l'esdeveniment.
Inicialment, està previst que la Fórmula 1 arribi a la capital madrilenya l'any 2026. Tanmateix, entrebancs com aquest poden endarrerir un projecte que tampoc no desperta passions, ja que s'ha trobat amb la indiferència de les empreses a l'hora d'invertir.