El PSC rebobinarà en campanya una dècada, al moment en què el PP va llançar la campanya contra l'Estatut, per revertir la polarització política entorn de la independència i convèncer els electors catalans que la solució és un canvi de govern. Al primer vídeo de la campanya, els socialistes tiren d'hemeroteca per repassar les falques que els populars van fer servir contra l'Estatut aprovat al Parlament: "El problema no és Espanya, és el PP", conclouen.
Per això, el lema de Carme Chacón a les generals és: "Som la solució. #FemForaRajoy", en la línia de la campanya a les eleccions europees de 2014 ("Aturem Rajoy"). L'acompanya una imatge de la candidata neutra i serena, amb predomini del blanc. En aquesta presentació del conflicte a Catalunya, el cercle de la campanya es tancarà amb la presència de José Luis Rodríguez Zapatero, president del Govern espanyol quan es va aprovar l'Estatut, en un míting a Barcelona amb lloc i data encara per confirmar.
"Si tu no hi vas..."
El PSC recupera els seus arguments clàssics: erigir-se com a vot útil contra el PP, a qui atribueix, només parcialment, el descontentament de Catalunya. "El principal culpable és Artur Mas", ha puntualitzat Germán Rodríguez, director de campanya de Chacón i número dos de la llista per Barcelona. Una de les campanyes més cèlebres entorn d'aquest discurs va ser la de 2008, l'eslògan de la qual era "Si tu no hi vas, ells tornen".
Pedro Sánchez, central
Un dels grans reclams serà la presència del candidat a la presidència del Govern espanyol, Pedro Sánchez, el primer dia de campanya, divendres 4 de desembre, en dos actes, un a Barcelona i un altre a l'Hospitalet. També al tancament de campanya del PSC que serà alhora el seu acte central, el dia 18. És el primer cop que un candidat socialista a la Moncloa obre i tanca campanya d'eleccions generals a Catalunya.
El tret de sortida es dispararà a Badia del Vallès dijous dia 3 a la nit. És el municipi on el PSC té més percentatge de vot sobre el cens. Hi intervindran Carme Chacón; el primer secretari del PSC, Miquel Iceta, i l'alcaldessa de Badia, Eva Menor.
La primera setmana de campanya desembarcaran a Catalunya la presidenta d'Andalusia Susana Díaz, el número 7 de la llista per Madrid, Edu Madina, i el president del País Valencià, Ximo Puig. Miquel Iceta tindrà agenda pròpia i coincidirà amb Chacón en sis actes dels més de 20. Com és habitual, no està anunciada la presència a Catalunya de l'expresident del Govern espanyol Felipe González, però no es pot descartar.
El mapa d'actes en campanya se centrarà especialment en l'àrea metropolitana de Barcelona, que és on el PSC ha d'aguantar l'envestida de Ciutadans. A la resta de demarcacions s'hi viatjarà els caps de setmana.
Aposta per la xarxa
Una novetat en campanya al PSC és l'aposta pel contingut paral·lel a la xarxa. Germán Rodríguez ha explicat que hi haurà un equip dedicat a l'enregistrament d'imatges i la generació de continguts sobre tot allò que passa desapercebut als actes. En faran difusió a Twitter, Instagram i YouTube, tot i que centraran l'atenció a Facebook, que és on han detectat un nínxol d'audiència potencial més ampli.
A més, comptaran amb un equip d'activistes, dels quals la majoria son militants però també hi ha gent "compromesa amb un canvi de govern a Madrid" segons Rodríguez. Aquestes persones col·laboraran i aportaran idees per difondre continguts a les xarxes socials. En la línia del que han fet altres partits com Podemos, que recluta participants a través d'una pàgina de registre al seu web, el PSC també ha creat carmechacon.net, on els interessats poden registrar-se per rebre novetats o participar. Aquest tipus de formularis es poden utilitzar després per calcular l'impacte del missatge del partit.