El caos del servei de Rodalies, que s'ha convertit en una constant al país amb incidències greus gairebé diàries que afecten a milers de persones que utilitzen aquest transport, s'ha convertit en un maldecap pel Govern de Salvador Illa. A l'espera que aquest mes de març es redactin els estatuts de l'empresa mixta, pactada pel Govern i ERC fa unes setmanes, els republicans han insistit a collar l'Executiu per totes les incidències que s'estan registrant en les últimes setmanes i que s'han intensificat en els darrers dies, des de les festes de Carnaval.

El vicesecretari de Comunicació del partit, Isaac Albert, ha comparegut aquest dilluns en roda de premsa després de la reunió de la permanent del partit per reiterar la importància del traspàs del servei però també per una bona gestió del “mentrestant” per part de les institucions: "Cal que el Govern es posi les piles, que defensi els catalans i les catalanes que es veuen afectats", ha assenyalat, reclamant "ambició" al Govern i que també que aquest demani "l'assumpció de responsabilitats". "El Govern ha de ser de tothom, també d'aquells que van en tren", ha ironitzat Albert. en referència al lema que sol utilitzar Salvador Illa. Aquest diumenge, el president del partit, Oriol Junqueras, va demanar la dimissió dels responsables. "Si són incapaços de garantir que els trens funcionin, que vagin a l'hora i que donin el servei que han de donar, haurien de plegar". 

ERC registra la petició d'un ple monogràfic 

La setmana passada, Esquerra ja va demanar la compareixença dels responsables de Rodalies al Parlament, però avui han anat més enllà i han registrat, amb els comuns i la CUP, una petició per celebrar un ple monogràfic al Parlament sobre aquesta problemàtica. Al gener, Junts va demanar-ne un també sobre Rodalies, però concretament sobre el traspàs, del qual desconfien, ja que consideren que el servei continuarà estant en mans de l'Estat. 

Albert ha censurat també les paraules de la consellera de Territori, Sílvia Paneque, en que culpava els Governs anteriors de la situació actual en què es troba la xarxa de Rodalies i també en les que demanava paciència als usuaris. "Entenem que el moment és crític i que la pressió és molta. Però les responsabilitats estan clarament identificades. Demanem d'una vegada que per totes la Generalitat prengui decisions", ha instat Albert, tornant a demanar "ambició" encara que quan el Govern es reuneixi amb els responsables del Ministeri de Transports, es trobi amb membres del seu mateix partit. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!