El president d'ERC, Oriol Junqueras, s'està plantejant aparcar les sigles de la seva formació. La nova direcció d'Esquerra Republicana de Catalunya, escollida a finals de l'any passat, aposta, segons ha avançat el programa El matí de Catalunya Ràdio, perquè almenys a ciutats grans com Tarragona i Girona el partit independentista es presenti amb un altre nom a les pròximes eleccions municipals de 2027. La direcció d'ERC continua així el precedent de Trias per Barcelona, la marca que va donar la victòria a Junts per Catalunya a Barcelona a les últimes eleccions municipals.

L'emissora explica que Junqueras és conscient que, ara mateix, les sigles d'ERC "cotitzen a la baixa" i que per això es plantegen aquest canvi de nom de cara a les municipals. Per al dirigent d'ERC, amagar el nom d'Esquerra a les ciutats grans no seria problema si això dona vots, apunta Catalunya Ràdio, que afegeix que, tot i això, hi ha discrepàncies dins la formació amb aquesta decisió. Poc després que sortís publicada aquesta informació, la secretària general del partit, Elisenda Alamany, ha negat la major en un missatge a X: "Esquerra Republicana, com sempre, es presentarà amb la seva marca a les principals ciutats del país. Com no pot ser d'una altra manera i amb la màxima ambició". 

El novembre de 2024, l'exalcalde de Sant Julià de Ramis, Marc Puigtió, va fer un pas endavant i va anunciar a través de les xarxes socials que tenia intenció de ser candidat per Girona de cara a les eleccions municipals del 2027. Puigtió, que actualment és vicepresident del Consell Comarcal del Gironès, ho va anunciar a través d'un vídeo on destacava que Girona és la ciutat que li ha donat "el millor entorn per a qui volia ser" i que "sempre toca tornar a casa". El candidat es presentaria amb una candidatura que s'anomenaria Moviment gironí. Quan hi va haver el procés intern a ERC, Puigtió va apostar per Junqueras en la seva pugna contra Xavier Godàs.

El cas de Tarragona

A Tarragona, el candidat d'ERC, i expresident del Port d'aquesta ciutat, Saül Garreta, se sumaria a la proposta de Junqueras i es presentaria amb la candidatura Tarragona metropolitana. De fet, a finals de febrer, Garreta ja explicava a Ràdio ciutat Tarragona que juntament amb la secretària general d’ERC d’Empresa, Indústria i Serveis, Maria Santos, preparaven un projecte “engrescador i amb mirada metropolitana”. Aquest anunci confirmava les intencions de l'expresident del Port, junquerista declarat, de presentar la seva candidatura per ser l’alcaldable d’Esquerra en les eleccions d'aquí a dos anys.

Garreta és l'aposta de la direcció nacional, però no està sol, ja que els crítics amb Junqueras postulen el seu candidat, el regidor Xavier Puig. Així doncs, tot apunta al fet que el candidat a Tarragona s'hauria de decidir mitjançant un procés de primàries.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!