El ciberatac contra la consulta del 9-N que es va celebrar a Catalunya el 2014, organitzada pel Govern, el va pagar l'Estat espanyol, segons ha indicat el cap de l'oficina del president Carles Puigdemont, Josep Lluís Alay. El diari israelià Ha Aretz explica en detall com l’empresa israeliana de Tal Hanan (àlies Jorge) va atacar la consulta d’independència catalana del 2014. Qui els va pagar milions d’euros per fer-ho? La resposta us la dono jo: Espanya. Sempre juguen brut", ha indicat.
Segons Alay, l'Estat espanyol és qui hauria contactat amb l'empresa que va provocar el ciberatac. Tal Hanan, té 50 anys i és conegut sota el pseudònim de Jorge, té una llarga carrera com expert tecnològic, a més d'haver estat subcomandant de l'Exèrcit d'Israel i estar relacionat amb la controvertida consultora britànica Cambridge Analytica. Amb tota aquesta experiència a l'esquena, Hanan i les seves empreses fa anys que treballen per serveis d'intel·ligència i ofereixen desinformació a governs, candidats i empreses. Part de la naturalesa d'aquests negocis de desinformació s'ha destapat ara gràcies a una investigació de diversos mitjans d'arreu del món: El País, The Washington Post, The Guardian, Le Monde, Der Spiegel i Ha Aretz. El que han destapat aquests periodistes és que Hanan s'atribueix l'autoria del ciberatac que va patir la Generalitat durant la consulta del 9-N de 2014.
No només reconeixia l'autoria d'aquest atac informàtic durant la consulta, sinó que en presumia com un cas d'èxit que avalava els seus bons serveis. Segons la investigació periodística, Hanan exhibia el cas de la Generalitat, el més important que aquesta institució ha registrat, en les seves reunions amb potencials clients. L'atac va carregar de forma intermitent durant tres dies contra algunes pàgines web de la Generalitat com participa2014.cat o el servei d'emergències mèdiques. A més, l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) i Òmnium Cultural també van denunciar atacs.
En una gravació, Hanan treu pit també d'haver difós notícies falses amb èxit. Per exemple, s'atribueix haver filtrat documents sobre els vincles falsos entre l'independentisme català i l'Estat Islàmic. Sent aquest part de la seva feina, perquè ell mateix es presenta davant dels potencials clients com un especialista en desinformació que ha participat en 33 campanyes presidencials a dues dècades. De les trenta menciona que 27 van ser un èxit.