Dues dones van ser expulsades d'un vol de Vueling el dissabte passat a l'aeroport del Prat per adreçar-se a la tripulació en català, segons avança VilaWeb.
Una de les dues expulsades del vol és resident a Menorca, i quan ja era dins de l'avió una hostessa li va demanar que guardés una làmina de pintura al compartiment superior. La passatgera li va respondre amablement que sí, però que s'estava esperant que tothom desés les seves coses, ja que no volia arrugar la pintura. Tot seguit, l'hostessa li va contestar que li havia de contestar en castellà, i va preguntar-li si el problema era que no el parlava.
Aleshores, una de les noies que passava pel passadís va sortir en defensa de l'altra passatgera, recriminant a l'hostessa: "Li ha perdut el respecte a aquesta clienta. Ha d'entendre el català, fem un vol de Barcelona a Menorca!". Després de l'incident, una altra hostessa els va dir a totes dues que el capità volia parlar amb elles.
Totes dues van anar-hi, i el capità, acompanyat per una parella de la Guàrdia Civil, els va dir que havien faltat al respecte a l'hostessa i que havien d'abandonar l'avió. I tot i que totes dues van al·legar que només havien parlat en català el capità les va fer fora dient que la "decisió era ferma".
"El tracte del capità va ser autoritari, ens va dir que no teníem res a dir perquè havíem faltat el respecte a l'hostessa i se n'havia anat plorant", explica una de les passatgeres. Després d'això els dos guàrdies civils van demanar els carnets d'identitat a totes dues. Una d'elles comenta que volien fer-les sentir culpables per haver parlat en català.
No els deixaven comprar un altre bitllet
Un cop expulsades de l'avió, totes dues van anar a les taquilles de Vueling a fer una reclamació i a comprar dos bitllets per al vol de l'endemà. Per la seva sorpresa, la noia de la taquilla els va anunciar que no podien volar amb Vueling, ja que li havien prohibit vendre'ls-hi un bitllet. Per salvar aquesta situació, van decidir comprar els bitllets per telèfon, però sense cap garantia que poguessin volar.
Resposta de Vueling
L'aerolínia ha respost aquest mateix dilluns a través de Twitter. Vueling ha lamentat els inconvenients de les dues passatgeres. I ha dit que totes les seves tripulacions amb base a Barcelona parlen català. També han afegit que estan mirant què va passar per poder fer alguna cosa al respecte.
Liz, lamentem els inconvenients als nostres passatgers. Totes les tripulacions d’avions basades a Barcelona parlen català. Estem mirant què va passar i poder respondre a través dels canals oficials.
— Vueling Airlines (@vueling) 13 de novembre de 2017
Denúncia a la Comissió Europea
Per la seva banda, l'eurodiputat català Ramon Tremosa ha anunciat via Twitter que aquest dimarts denunciarà davant la Comissió Europea aquesta "violació dels drets fonamentals" a través d'una pregunta escrita.
Demà denunciaré a la Comissió Europea, via pregunta parlamentària escrita, aquesta violació de drets fonamentals.@vueling https://t.co/Gini56whlz
— Ramon Tremosa (@ramontremosa) 13 de novembre de 2017