Els socialistes de l'àrea metropolitana lamenten el projecte de reactivació de les línies L9 i L10 del metro de Barcelona i reclamen un pla d'inversions amb una revisió global del projecte.
Quatre dels valors del PSC a l'àrea metropolitana –Núria Marín, Antonio Balmón, Núria Parlon i Jaume Collboni– han comparegut aquest dilluns a la seu del PSC de Barcelona per escenificar el front comú dels socialistes.
"La solució no és fer trossos una infraestructura de transport i tampoc pot ser que siguin els ajuntaments els que acabin avançant els diners de les estacions de metro perquè no tots tenen la mateixa capacitat econòmica", ha dit el segon tinent de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni.
Collboni es refereix a l'acord que el vicepresident i conseller d'Economia de la Generalitat, Oriol Junqueras, i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, van signar al desembre i pel qual l'Ajuntament comprarà immobles del Govern per 40 milions perquè aquests es destinin a la L10 Sud de Metro per tal d'obrir a principis del 2018 les noves estacions de Foneria i Foc Cisell, als barris de la Marina, després d'unes obres que es desenvoluparan al llarg del 2017.
"A l'Ajuntament de Barcelona hem fet aquest esforç per als veïns de la Marina a través d'un sistema de permutes amb immobles que la Generalitat té a la ciutat, però aquest no pot ser el sistema per fer i desenvolupar l'L9 de Metro", ha asseverat Collboni.
Ha afegit que aquest sistema ha estat "excepcional", i no és la solució per a infraestructures que la competència és de la Generalitat i que també requereixen la inversió de l'Estat, pel que ha reclamat el compromís de totes les administracions implicades.