El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts el projecte de reial decret de la Llei del Joc que regula la publicitat i les apostes online i que prohibeix que es facin anuncis de qualsevol tipus d'apostes en tots els formats tret de la franja que va de la una a les cinc de la matinada. El ministre de Consum, Alberto Garzón, va enviar la setmana passada una carta a 25 clubs de futbol advertint-los d'aquesta novetat i demanant-los que rescindeixin els seus contractes de patrocini de samarretes amb les cases d'apostes, tot i que finalment permetrà que els mantinguin la temporada actual perquè el Consell d'Estat ha conclòs que la part de la llei que afecta els patrocinis dels clubs no pot entrar en vigor fins el pròxim 30 d'agost.
Segons el ministre de Consum la llei dona resposta a una necessitat de la ciutadania i a les peticions d'entitats de la societat civil que alerten dels efectes "nefastos" de les apostes sobre els joves. Es tracta, ha dit, de "protegir la salut pública i els col·lectius més vulnerables, com menors d'edat, joves i persones amb conductes patològiques".
A la pràctica la llei prohibeix el 90% dels anuncis d'apostes que es fan actualment a Internet, premsa, ràdio i televisió. El decret estableix a més que les cases d'apostes no podran fer publicitat amb personatges famosos a la franja en què poden col·locar anuncis ni vincular el joc online a continguts que es basin en models èxit o de millora personal.
Al seu informe preceptiu però no vinculant el Consell d'Estat va esmenar la voluntat del ministre d'activar immediatament la prohibició dels patrocinis per als clubs de futbol perquè entén que la cancel·lació immediata dels contractes podria afectar els seus projectes esportius. Aquesta part de la llei entrarà en vigor el 30 d'agost i s'aplicarà la pròxima temporada.