El Consell de Ministres ha aprovat un pla de promoció turística d'Espanya a l'exterior per valor de 33,3 milions d'euros amb l'objectiu de reforçar i impulsar la competitivitat en un dels sector estratègics d'Espanya a través de la captació de turistes de mercats emergents, l'atenuació del 'Brexit' al mercat britànic, i la renovació de la marca Espanya.
El govern espanyol ha autoritzat l'Institut de Turisme d'Espanya (Turespaña) la celebració d'un contracte l'objecte del qual són les campanyes de publicitat internacionals en mitjans pagats, així com el mesurament quantitatiu del seu impacte.
Aquest pla se suma a un altre pla de reindustrialització per valor de 400 milions d'euros presentat aquest divendres després del Consell de Ministres per la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme en funcions, Reyes Maroto, així com la ministra portaveu, i d'Educació i Formació Professional en funcions, Isabel Celaá.
La ministra en funcions ha explicat que el contracte per valor de 33,3 milions d'euros és el primer d'aquestes característiques que s'aprova des de l'any 2010. Ha emmarcat aquest acord dins del Pla Estratègic de Màrqueting de Turespaña i ha explicat que les campanyes de publicitat contribuiran a la consecució dels objectius bàsics de l'esmentat pla.
En primer lloc, ajudaran a incrementar la notorietat de la marca turística Espanya i a donar a conèixer la destinació i els seus principals atractius en mercats en els quals encara no estem posicionats, com la zona Àsia- Pacífic i, en concret, Xina, Japó- i Sud-Est asiàtic, on es pretén captar nous clients.
Finalment, un altre dels objectius d'aquestes accions de màrqueting serà renovar la imatge de la marca Espanya. Per a la ministra, és necessari donar una imatge d'una Espanya "moderna, renovada", que destaqui per la qualitat millorant els productes que ofereix i ampliant l'oferta d'aquests productes.