A l'estiu tothom té més temps lliure i molta gent, especialment joves, passa les hores mortes a TikTok on han topat amb un vídeo viral de l'usuari Izanoviedo, un noi que proposava protestar contra el govern espanyol de Pedro Sánchez omplint de ressenyes negatives el perfil del Palau de la Moncloa a Google Maps. Pot semblar una bajanada, però hi ha molta gent, especialment turistes, que utilitzen aquest servei per conèixer més sobre algun monument o lloc important i en cercar la seu del president es trobaran amb una nota molt baixa, només d'1,1 sobre 5, xifra que es va fent més petita per moments.
Al TikTok, publicat ahir, aquest creador de contingut proposa el següent: "I si li posem milers de ressenyes dolentes al govern espanyol a Google? Heu de posar a Google Palau de la Moncloa (que és la seu del govern espanyol) i fer clic a ressenyes per escriure el més graciós que se us acudi". Amb 168.000 m'agrades, 4.500 comentaris, enviat més de 2.000 vegades per fer córrer la veu i més d'un milió de reproduccions, Izanoviedo ha aconseguit el seu objectiu, amb una nota molt dolenta de la Moncloa a Google Maps i sortir a les notícies per aquesta idea esbojarrada que ha triomfat: "Ja em veig a les notícies amb el troleig al govern", escriu en un dels comentaris.
Comentaris negatius d'ultres
La idea del tiktoker ha quallat, però molta gent s'ha limitat a posar-li només una estrella al perfil, sense deixar cap més comentari com els hi havia demanat. La majoria de ressenyes són molt recents, publicades des d'aquest dimecres, quan es va fer viral el vídeo. Abans, però ja hi havia qui treia profit d'aquesta eina per desfogar-se amb el govern espanyol, però sobretot amb Pedro Sánchez, deixant-los missatges molt llargs i negatius. "Actualment, l'any 2022 hi segueix vivint un espavilat que va començar sent conseller de Caja Madrid, va plagiar la seva tesi Doctoral en Economia i té arruïnada Espanya. Al pintoresc barrut tant li fa Espanya, ja que governa gràcies als qui l'odien. El palau de la Zarzuela no és un lloc per anar-hi mentre hi hagi rates allà", és només un exemple, que a més confon la residència del Rei amb la del president, i compta amb milers de m'agrades.
Cal tenir en compte que molts d'aquests usuaris es refereixen a Pedro Sánchez com a Antonio, un nom que solen utilitzar els tuitaires d'ultradreta per parlar del president del govern espanyol. Aquest sobrenom se'l va guanyar quan es va fer viral un vídeo en què semblava que Mario Draghi patia un petit lapsus i li canviava el nom, Pedro per Antonio. La realitat, però, és que tot i que semblava que es dirigia a Sánchez, l'italià agraïa a Antonio Costa, president portuguès la seva intervenció en una roda de premsa, però els ultres van aprofitar la confusió per fer-se seu aquest nom, ridiculitzant Sánchez i deixant-lo com algú a qui ningú coneix a Europa, on ni tan sols saben el seu nom.
La polèmica pel TikTok de la princesa Elionor
Aquesta no és l'única vegada que el Tiktoker Izanovideo triomfa amb polèmica aquest estiu. Va ser ell qui va difondre que la princesa Elionor hauria penjat un Tiktok en el seu perfil privat i que s'havia filtrat. Aquesta era una notícia falsa, la noia, una adolescent rossa i amb els ulls blaus com l'hereva no era la princesa Elionor, només s'hi assemblava i el vídeo ha desaparegut de la plataforma, tot i que es pot trobar per altres xarxes socials on encara es difon com "el vídeo d'Elionor que Letícia i Felip no volen que vegis".
En primer lloc, va penjar un vídeo molt similar al de la Moncloa, on deia "i si ens inventem que la princesa Elionor es va crear un perfil i va pujar un vídeo que ja hem vist tots, però l'han esborrat d'Internet", que te gairebé 2,5 milions de reproduccions. El següent clip que va compartir a la plataforma era precisament aquest, que es va omplir de comentaris de gent demanant l'enllaç: tothom volia veure l'hereva ballant. L'endemà en va fer un altre assegurant que Elionor continuava fent vídeos, de nou, informació falsa. La notícia es va fer viral des d'un primer moment, va protagonitzar notícies i fins i tot van parlar d'ell a Sálvame. L'objectiu de fer-se viral ja l'ha aconseguit dos cops, la incògnita ara és quin serà la següent invenció.