El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, veu els fons europeus per fer front a la crisi de la covid-19 com "una oportunitat" per culminar les inversions previstes.
#ActivitatsCEEC | Avui parlem sobre el paper de @FGC en la transició energètica del país amb el seu president, en Ricard Font, als #CafèsCEEC pic.twitter.com/O8RF7CRsqm
— Clúster de l'Energia Eficient de Catalunya (@clusterEE) October 13, 2020
Aquest dimarts, a una xerrada organitzada pel Clúster de l'Energia Eficient de Catalunya (CEEC), Font ha apuntat que la pandèmia no ha aturat ni posposat cap dels projectes que l'empresa tenia en marxa i, malgrat el dèficit que el sector arrossega, ha recalcat la necessitat d'inversions destinades a millorar les infraestructures i a promoure la mobilitat sostenible, propòsits que "van en línia amb els objectius de la UE".
Font recorda que al 2019, #FGC va fer una aposta important i va comprar tota l’energia elèctrica de fonts renovables. “Al 2020, el 25% d’aquesta energia és d’origen solar. I al 2021 el 100% de l’energia que mourà els trens d’FGC serà solar” #CafèsCEEC @clusterEE pic.twitter.com/HJLJACH8FF
— FGC Corporatiu (@FGCcorporatiu) October 13, 2020
Segons Font, és urgent que el sector es transformi ara, durant "la dècada de la mobilitat elèctrica", una revolució que ha comparat amb la irrupció dels combustibles fòssils durant el segle XIX i que veu més possible amb l'arribada dels fons europeus.
La institució fa temps que vol "donar un salt a gran escala" i s'ha mostrat optimista de cara a aconseguir doblar la capacitat de trens actual amb un increment en les freqüències, noves parades i la creació de línies i recorreguts. Un dels propòsits de la institució és aconseguir 240 milions de viatges per l'any 2025.
Les novetats principals que ha promès són la connexió de la ciutat amb l'Aeroport amb un nou "tren tram", nous trens al Llobregat i el Vallès, una nova flota d'autobusos elèctrics i trens que funcionin amb energia solar.