El Departament de Territori reclamarà al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana uns 653.000 euros pel cost dels serveis d’autobusos que ha hagut de posar en funcionament a causa dels talls i les incidències a diferents línies de Rodalies. Segons ha informat el Govern en un comunicat, es tracta del cost dels reforços als corredors de Vic, Vilafranca del Penedès i el Garraf.
Busos de reforç per talls a les línies R3, R4 i R2
A l'R3, la Generalitat destinarà cinc busos de reforç a la línia exprés.cat e12 entre Vic i Barcelona quan comencin els talls per les obres de desdoblament. Els vehicles només s’activaran en cas que la demanda ho requereixi, però funcionaran durant els tres mesos que es preveu que durin les obres. Estaran situats a l’estació de Vic, de sis a deu del matí, i a Barcelona, de tres a cinc de la tarda i de sis a onze de la nit.
D'altra banda, el Govern ha informat que la línia de bus exprés e6 que enllaça Vilafranca del Penedès i Barcelona ha experimentat aquest inici de curs "un augment del 30% de la demanda respecte a abans de la pandèmia", que expliquen pel transvasament d’usuaris del tren, a causa dels talls que pateix la línia R4 de Rodalies per les obres del corredor mediterrani. Per això, Territori preveu incorporar aquesta setmana sis noves expedicions per sentit a la línia, a més de consolidar els cinc vehicles de reforç que ja funcionen des de fa unes setmanes de sis a nou del matí des de Vilafranca i els tres vehicles de reforç del vespre des de Barcelona.
Finalment, la Generalitat ha recordat que a principis de maig va posar en marxa set autobusos de reforç a les línies exprés e15.1 i e16, que enllacen, respectivament, Vilanova i la Geltrú amb Barcelona, i Sitges amb Barcelona, a causa de les nombroses incidències a l'R2 sud, provocades per l'avaria a la catenària de Gavà.
Espanya no ha executat el 50% del pressupost per a Renfe a Catalunya
El govern espanyol ha deixat d’executar el 49,6% dels pressupostos de Renfe i Adif a Catalunya des del 2010. En concret, ha deixat d’invertir 3.639 milions d’euros que constaven als pressupostos generals de l’Estat per a aquestes dues empreses públiques, segons un informe que la consellera d’Economia i Hisenda, Natàlia Mas, ha presentat aquest dimarts al Consell Executiu de la Generalitat. Si l’Estat ha deixat sense executar 4.398 milions d’euros que estaven pressupostats per a Catalunya des del 2013, 3.199 milions corresponien a les inversions ferroviàries.