Jordi Graupera ha fet oficial la seva candidatura al procés de primàries per l'elaboració d'una llista unitària i sobiranista a Barcelona. Amb el nom de 'Barcelona és capital', el periodista ha desgranat el seu projecte per Barcelona i ha esquitxat el seu discurs de crítiques cap a la Barcelona de Pasqual Maragall. "Hem de superar el fetitxe del maragallisme" perquè “allò també ens va dur les autopistes amb els centres comercials al costat”.
Ha criticat també “les places de ciment” que el margallisme va fer “en nom de no sé quina arquitectura”. “Hem de complir els mateixos errors del maragallisme?”, s’ha preguntat.
Amb tot Graupera ha reconegut que les olimpíades de Barcelona'92 van ser un èxit però que "és trist que tots els que es presenten a les properes municipals, hagin de mirar 20 anys enrere".
Un arbre, una botiga, una feina, un habitatge
En un acte davant d'unes 200 persones, Graupera ha destacat que per ser alcalde de Barcelona cal respondre tres preguntes que tenen a veure amb l’habitatge, el turisme i la seguretat. “Ningú pot ser alcalde de Barcelona sinó té una resposta per això”, ha dit. En aquest sentit ha senyalat que els seus rivals es focalitzaran en algunes d’aquestes preguntes: “Els grups mediàtics que hi ha darrera de Manuel Valls posaran la por amb la seguretat” i “els grups mediàtics que hi ha darrera de Colau incidiran en l’habitatge”.
El filòsof i periodista ha explicat quin és el seu concepte de ciutat i per ell, la urb ideal és aquella on hi trobes “un arbre, una botiga, un lloc de feina i un habitatge, al mateix lloc”.
Contra el tramvia
Un cop ha acabat el discurs de presentació, Jordi Graupera ha obert un torn de paraula entre el públic que li ha preguntat sobre la congestió de la ciutat i el tramvia. El filòsof s'ha declarat contrari al tramvia perquè és un sistema "inflexible, que ocupa molt d'espai, és car i es triga molt a amortitzar". És per això que s'ha mostrat més partidari d'un sistema de línies d'autobusos elèctriques.
Sobre la congestió i l'elevat volum de trànsit que hi ha a la ciutat, s'ha mostrat partidari d'una taxa per tots aquells vehicles que vulguin entrar a Barcelona.
L'origen de les primàries
La idea d'unes primàries per elaborar una llista conjunta de les forces sobiranistes es va començar a gestar fa mesos i el mes de març, en una conferència, Graupera va presentar la proposta.
El concepte de primàries exposat pel periodista i filòsof s’ha vist amb recel entre els partits independentistes: Esquerra Republicana s’hi ha mostrat explícitament contrària i PDeCAT s’ha declarat obert a una llista transversal però no a unes primàries. Malgrat tot, Graupera fa temps que està negociant amb l’exconseller, Ferran Mascarell i el president a l’exili, Carles Puigdemont.
Una vintena de candidats
Segons fonts de Primàries Barcelona fins a una vintena de persones s’han mostrat interessades en formalitzar la seva candidatura. Entre els que ja ho han fet hi ha el secretari de comunicació de l’ANC, Adrià Alsina i el regidor no adscrit, Gerard Ardanuy, de Demòcrates, que també aquesta tarda ha presentat la candidatura. La seva proposta porta per nom, ‘Barcelona més. Fem-ho”.
Presento la candidatura a @primaries2019 @PrimariesCat vull ser l’alcalde de #Barcelona.
— Gerard Ardanuy #RC (@gardanuy_bcn) 4 de octubre de 2018
Disposat a debatre idees i escoltar tothom. Vull una #BCN amb millor qualitat de vida. #FemHo junts! #BCNmés #BCNenPositiu !
Inscriu-te i vota’m https://t.co/yN9jMzoMUy. pic.twitter.com/30pdUIPowW
El concepte de primàries s’ha estès també per la resta de Catalunya i la mateixa Assemblea Nacional Catalana hi ha donat suport per “organitzar-les” però per decantar-se per un o altre candidat.
Seguirà ampliació