La Guàrdia Civil ha manifestat als agents destinats a Catalunya arran de les protestes per la sentència de l'1-O, que ara es queixen de les males condicions, que ja tenien coneixement de què passaria. "Sabíeu on veníeu", hauria dit la direcció del cos, segons ha assenyalat l'Associació Unificada de Guàrdies Civils en un comunicat.
L'entitat afirma que la situació dels efectius enviats a Catalunya arran de les protestes per la sentència de l'1-O està "com més va pitjor", i ha denunciat un "despropòsit organitzatiu".
🚨 #ÚLTIMAHORA | El despliegue del GRS en Cataluña, de mal en peor.https://t.co/00K025p4vk
— AUGC Guardia Civil (@AUGC_Comunica) November 20, 2019
Segons aquesta entitat, guàrdies civils dels Grups de Reserva i Seguretat (GRS), antiavalots, destinats al principat "han hagut d'abonar de la seva butxaca" les factures d'hotel. I a més alguns d'ells han tornat als seus llocs d'origen i "lluny de gaudir del merescut descans estan sent utilitzats per assajar en desfilades de l'Armada".
"Els membres del GRS número 5 de Saragossa van haver d'abonar ahir de la seva economia la quantitat de 616 euros a l'hotel on s'hostatjaven a Catalunya, perquè la Guàrdia Civil no els ha avançat cap quantitat en concepte de dietes. En altres casos la factura ha estat de 393 euros, per la qual cosa no parlem d'un cas aïllat", afegeixen.