1453480781320671

“Es tracta de línia més llarga de trens automàtica de tota Europa”. Així ha definit la L9 sud del Metro el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. El màxim responsable del transport públic a Catalunya ha assistit avui a un viatge pilot de la nova línia de metro que connectarà Zona Universitària i la Terminal 1 de l’Aeroport del Prat en 32 minuts.

La inauguració, el 12 de febrer, arriba uns dies abans del començament, el 22 de febrer, d'una nova edició del Mobile World Congress, que permetrà als assistents fer el trajecte entre la T1 i Fira en només 22 minuts amb una freqüència de pas de 4 minuts. Tots els viatges estaran integrats en la xarxa TMB a excepció de les parades de les dues terminals de l’Aeroport, on l’usuari haurà de pagar un suplement de 4,50€.

Amb l’arribada de la Línia 9 Sud, es compleix una reivindicació històrica per al Prat de Llobregat, que disposarà de set estacions dins el seu terme municipal. El nou servei de transport també suposa una millora substancial de la mobilitat a l’Hospitalet de Llobregat.

Un dels aspectes més controvertits de la Línia 9 és el seu cost. Només el tram que s’obrirà aquest febrer ascendeix a 2.899 milions d’euros d'uns 16.000 milions que costarà la infraestructura més ambiciosa realitzada per la Generalitat. El tram central, entre Zona Universitària i La Sagrera, no té cap partida pressupostària i ha quedat postergat sine die.