S'allotjarà, teòricament, en una habitació "individual, de convidats i en una casa senzilla de Sanxenxo". Aquesta és la definició que ha fet el propietari del mateix allotjament i amic íntim del rei emèrit Joan Carles I, Pedro Campos. Però el que sembla que serà inversament proporcional és amb què arribarà. En concret, amb un avió privat valorat en més de 34 milions d'euros de la marca Gulfstream, model IV. Amb aquest, aterrarà aquesta tarda a les 18.23 h a l'aeroport de Vigo on l'esperarà, entre altres, la seva inseparable filla gran, la infanta Elena.
El pla de vol de l'avió, matriculat a Aruba amb el distintiu de P4-BFL i que avui vola amb l'identificatiu BFY747R, aterrarà a Galícia després de 7 hores i 53 minuts de vol entre els Emirats Àrabs i el que serà el primer punt on l'emèrit retornarà a Espanya després de retirar-se fa més de 21 mesos, pràcticament dos anys. L'arribada, però, es podria demorar una mitja hora. L'aeronau pertany a la companyia aèria fixada a Angola Bestfly, anunciada com la millor aerolínia privada de l'excolònia portuguesa, i que compta amb una antiguitat que supera els deu anys. Així doncs, l'avió es va construir l'any 2006 i té una capacitat reduïda de 14 passatgers.
Marca de luxe
Si entrem a la pàgina oficial d'aquesta marca d'avions, el luxe i la demostració de la seva abundància es constaten. Trobem exemples com el que il·lustra la fotografia, amb un dj que assegura que és el millor transport per arribar a la final de la darrera NBA, però també amb les ampolles de xampany i els seients de pell que inunden totes les imatges publicades en el seu perfil d'Instagram.
Malgrat el cost elevat de l'avió de Joan Carles, que es desconeix qui l'hi ha proporcionat, Gulfstream ofereix altres aparells encara més cars que poden superar els 50 milions d'euros. "Quan compreu un avió a través de Gulfstream Pre-Owned Brokerage, obtindreu accés a tots els recursos del nom més fiable de l'aviació empresarial. Coneixem els avions Gulfstream millor que ningú. I ens dediquem a ajudar-vos a adquirir, personalitzar i mantenir l'avió dels vostres somnis. Amb la xarxa d'atenció al client més gran i de creixement més ràpid del món, us trobarem allà on us porti el vostre viatge", aquesta és la seva carta de presentació.
Actualment, aquesta s'ha convertit en una empresa referent del luxe amb més de 2.900 avions. Juntament amb l'empresa matriu General Dynamics, Gulfstream inverteix en personal procedent, especialment, dels serveis d'aviació militars dels Estats Units. La simbologia d'aquest retorn amb aquest avió també té una doble lectura, ja que ara torna traient pit, per la porta gran i sense acoquinar-se pel fet de no donar explicacions sobre les seves corrupteles o els motius que el van portar a marxar.
En el seu comiat d'Espanya, ho va fer d'una manera molt més modesta, també amb l'avió escollit. Aleshosres, va sortir de l'aeroport de Vigo, l'agost del 2020 quan va emprendre la retirada a Abu Dhabi, dalt d'un Global 6500 llogat a l'empresa TAG Aviation amb base a Malta. Tot i que també hi ha models d'aquest Global que actualment arriben a més de 50 milions de dòlars.