El president del F.C Barcelona, Joan Laporta, ha anunciat que la plataforma d’àudio en 'streaming' més popular del món, Spotify, incorporarà el català al seu web i app en el marc de l'aliança de patrocini entre el club i l'empresa. Així ho ha anunciat durant l'Assemblea General Ordinària de socis i sòcies compromissaris. "Puc anunciar amb orgull que aquest octubre Spotify llançarà la seva aplicació i la seva web en català. Aquest era un compromís que teníem amb Spotify i amb tots vostès. I això serà una realitat aquest octubre". D'aquesta manera, Spotify passarà a estar disponible en un total de 63 idiomes.
Durant aquest mes d’octubre, els usuaris de Spotify podran canviar el seu dispositiu mòbil al català. Per fer-ho, només caldrà anar a l’apartat de configuració en el seu compte a iOS o a la configuració d'idioma del dispositiu a Android. “La nostra aliança amb Spotify va molt més enllà d’una relació comercial, és una relació estratègica. Des de l’inici de la nostra vinculació van entendre la nostra idiosincràsia, i una bona prova és el seu compromís amb la llengua catalana, l’idioma oficial del Club, amb el desenvolupament de l'app d’Spotify en la nostra llengua”, ha afirmat el president blaugrana.
Des del club apunten que la unió del Barça i Spotify "s’emmarca en l'objectiu estratègic del Club de buscar de manera proactiva partners que comparteixin els valors i la filosofia que defineixen la seva marca i, alhora, li permetin mantenir la seva condició de referent global, dins i fora dels terrenys de joc, en un entorn cada cop més competitiu".
Per part de Spotify, Marc Hazan, VP Business Development and Partnerships, afirma que "estem agraïts als aficionats del FC Barcelona per la càlida benvinguda que han donat a l’Spotify Camp Nou aquest any. Com a part de la nostra associació i compromís constants per acostar el món del futbol i la música, l'experiència de l'aplicació Spotify donarà suport al català a partir d'octubre perquè els aficionats del club puguin gaudir ara de Spotify amb més facilitat".
Spotify, una plataforma popular arreu del món
Segons indica Spotify al seu web, ara mateix la plataforma de música en streaming té actualment 381 milions d'usuaris actius mensuals a tot el món. I pel que fa al nivell de facturació, l'empresa sueca va tancar l'any 2021 amb uns ingressos de 9.700 milions d'euros a nivell mundial. I, al seu torn, el Barça espera recaptar gairebé 450 milions d'euros en 12 temporades per l'acord de patrocini, que inclou el naming del Camp Nou i la incorporació del logotip de l'empresa a la part frontal de la samarreta de joc de l'equip masculí i femení a més de les samarretes d'entrenament.