Junts per Catalunya i Esquerra Republicana han carregat contra els talls de Renfe a Roda de Barà i que afecten els trens que es desplacen entre Tarragona i Barcelona. Tots dos partits hi han enviat diputats i càrrecs municipals per fiscalitzar el primer dia de talls, que afecten les línies R14, R15, R16, R17 i RT2 i que ha obligat a oferir un servei alternatiu per carretera que ferirà més de 30.000 places d'autobús diàries. De fet, Les obres obliguen a tallar la circulació entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona durant cinc mesos, fins a l'1 de març.
Per una banda, Junts, amb els diputats Irene Negre, Joaquim Calatayud, Jordi Bertran, Noemí Nieto; els alcaldes de Vila-seca i Cunit, Pere Segura i Jaume Casañas; i el cap de llista a Tarragona, Jordi Sendra, han lamentat que malgrat la gran quantitat de diners invertits i els mesos que fa que Renfe i Adif porten organitzant els serveis alternatius pel tall de Roda de Berà, "l’operatiu no ha funcionat". "S’han produït retards, incidències, trens plens, usuaris amb problemes per accedir a la informació i als horaris i desajustaments en els transbords", han denunciat els quadres juntaires, que asseguren que molts usuaris han "desistit" d’arriscar-se a agafar el tren o els busos substitutoris. "No podem estar parlant uns anys d’un projecte de Roda de Berà i en paral·lel no dissenyar unes obres complementàries per adaptar totes les afectacions", denuncia Junts per Catalunya en un comunicat.
Amb tot, els juntaires avisen que faran un "seguiment exhaustiu" de les obres i alerten que hi ha "molta preocupació" per com afectarà el tall aquesta tarda, quan molta gent ha de tornar de Barcelona. "Els ciutadans del sud de Catalunya ja no poden resignar-se més i acostumar-se al deficient servei de Renfe. A banda de la qualitat de vida dels ciutadans del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre està en joc la competitivitat d’aquestes comarques", denuncien des de Junts, que reclama més trens Avant que surtin des de Tortosa i que hi hagi una reducció del seu preu. Alhora, reclamen que l'increment de freqüències que s'ha aconseguit amb aturada a Valls es mantingui completament un cop finalitzi el tall.
ERC demana que la línia de mercaderies sigui per l'interior
D'altra banda, Esquerra Republicana, encapçalats per la vicepresidenta del Parlament i vicesecretària general de Feminismes i LGTBI+, Raquel Sans; la diputada al Parlament, Irene Aragonès; i el senador, Jordi Gasen, ha mostrat "preocupació" pel fet que el tall ferroviari a Tarragona no és per millorar el "dia a dia" dels usuaris sinó per augmentar els trens de mercaderies. En aquest context, Sans ha demanat al govern espanyol que la línia de mercaderies sigui per l'interior. "No podem viure en aquesta falta de planificació en les infraestructures ferroviàries que ens han portat el caos en el qual vivim", ha afegit en declaracions als periodistes des de l'estació de Sant Vicenç de Calders.
Pel que fa al dispositiu del servei alternatiu, Sans ha considerat que avui és un dia “excepcional” perquè és el primer dia del tall ferroviari i que caldrà deixar passar uns dies per fer una anàlisi de com està funcionant. De totes maneres, ha afirmat que "les confiances entre usuaris i Renfe estan trencades".