La portaveu de Junts al Parlament, Mònica Sales, ha assegurat que el Govern ha sortit "amb les mans buides" de la reunió que aquest diumenge ha tingut amb el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible i els presidents d'Adif i de Renfe per afrontar el caos de Rodalies i les incidències viscudes aquesta darrera setmana. "No hi ha les mesures per revertir aquesta situació que afecta cada dia molts ciutadans", ha assenyalat Sales en un missatge difós a les xarxes.

Junts ha titllat la trobada de "despropòsit" i ha retret a la Generalitat que no "es planti davant de Madrid" per defensar els usuaris de Rodalies i "buscar solucions" als problemes ferroviaris del país. "Constatem una vegada més aquest silenci i aquesta manca de lideratge del Govern català quan s'ha de plantar davant el govern espanyol", ha lamentat. Per a Sales, els problemes de la xarxa de trens de Catalunya són "fruit de la desinversió constant i permanent del govern espanyol" i ha recriminat al president de la Generalitat, Salvador Illa, que estigui "totalment absent". "Hi ha aquesta manca del lideratge que trobem a faltar d'un president de la Generalitat", ha afirmat. Els juntaires van demanar divendres la seva compareixença en seu parlamentària, i no haurien obtingut resposta per part del govern. "Demanem que no se n'amaguin més, que no callin més i que posin al servei dels catalans les mesures per revertir aquesta situació", ha conclòs. 

Més personal per revisar vies i atendre usuaris

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, s'ha reunit amb el president d'Adif, Pedro Marco de la Peña, el president de Renfe, Álvaro Fernández, i el secretari d'Estat de Transports, José Antonio Santano Clavero. De la trobada ha sortit el compromís de contractar més personal per revisar vies i atendre els usuaris. Entre les mesures pactades, hi ha la de reforçar els centres d'informació i gestió de Renfe, així com el personal d'atenció immediata als usuaris. Per a la consellera, la prioritat és atendre les incidències "amb més celeritat" i donar un tracte "exquisit" als usuaris. També s'ha creat una oficina tècnica a Barcelona per a la direcció i seguiment de les obres a la xarxa ferroviària, que els permetrà treballar alhora i de forma coordinada amb Renfe i Adif perquè les incidències siguin mínimes. També s'han anunciat accions per a la millora de la gestió de les diferents obres en curs i la finalització d'aquestes a Roda de Berà i la Sagrera.

Pel que fa a les obres on s'hagi hagut de tallar el servei durant més d'una setmana, no hi haurà activitat amb passatgers fins que no hi hagi hagut un temps de "marxa blanca" —un dia pels talls de més d'una setmana i de dos dies per als talls de més d'un mes. Paneque ha destacat que si aquesta "marxa blanca" s'hagués produït en la represa del servei després de les obres de Roda de Berà, s'hauria pogut "assegurar que les infraestructures estaven a punt". A més, s'ha acordat comunicar a la Generalitat totes les actuacions que comportin afectacions per als usuaris amb una antelació de sis mesos.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!