La línia R16 de Rodalies de Catalunya patirà retards d'entre quatre i cinc minuts més de l'habitual a partir del pròxim diumenge, 5 de març, a causa de les obres del corredor mediterrani. Segons ha informat Adif en un comunicat, la línia R16, que circula entre Barcelona i Tortosa, serà una de les afectades pels treballs. Els trens de llarga distància, Euromed, Intercity i Talgo també patiran retards de cinc minuts. A més a més, a partir del 20 de març i fins al 26 d'abril, els trens amb recorregut València-Vinaròs-Tortosa acabaran a Ulldecona, des d'on es farà transbord en carretera fins a Tortosa. Durant el mateix període, també està previst que dos trens de la línia Ulldecona-Tortosa es facin per carretera.
L'anunci arriba després que els passatgers de sis trens de la R-16 i de llarga distància que fan el trajecte Tarragona-Tortosa es veiessin afectats aquest dimecres per la interrupció de la circulació ferroviària entre Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp) i l'Ametlla de Mar (Baix Ebre). El servei va quedar interromput a dos quarts de nou del matí per una avaria provocada per problemes en el subministrament elèctric a la infraestructura i en una de les vies es va restablir cinc hores després, a dos quarts de dues. Renfe va oferir un servei alternatiu per carretera amb autobusos, però els usuaris es van mostrar indignats per les hores d'espera i la desinformació. "Ha estat tot un desordre, no hi havia cap control, han vingut cinc o sis autobusos i ningú sabia què s'havia de fer, tothom havíem de trucar a la centraleta, els conductors no sabien on anar ni a quina hora marxaríem", va lamentar un usuari en paraules a l'ACN.
Canvi d'ample de les vies al corredor mediterrani
Adif ha informat que les obres que provocaran els retards consistiran en el canvi d'ample de les vies, del convencional a l'estàndard, per tal d'ajustar-se a l'ample internacional i permetre la circulació de trens de passatgers i de mercaderies entre Europa i l'estat espanyol a través del corredor mediterrani. Les obres compten amb dues fases, la primera consisteix en l'ampliació de les vies d'apartat, la renovació i la reposició de serveis afectats, l'execució de nous drenatges, la col·locació de nova superestructura de via i l'adaptació del sistema d'electrificació. La segona fase suposarà el canvi d'amplada de 1.688 mm (ibèric) a 1.435 mm (estàndard) en una longitud total d'uns 190 km. Fins ara ja s'han substituït 195.000 travesses en el trajecte Castelló-Vinaròs-Vandellòs, que també s'han de canviar en el tram Vandellòs-Canviador de la Boella i al ramal a Tortosa.