La lona gegant que el govern del president de la Generalitat, Salvador Illa, va prometre col·locar a Madrid per celebrar la diada de Sant Jordi ja llueix a la Gran Via. Al cartell de grans dimensions s'hi poden llegir les paraules 'Drac', 'Llibre' i 'Rosa', els mots escollits per la campanya institucional d'aquest any. Encapçalant la lona hi ha una senyera i, just a sota, la frase en castellà Celebra Sant Jordi. 23 de abril de 2025. A la lona, de color blanc, hi apareixen també dibuixos de llibres, dracs i roses en color vermell.
Illa vol promocionar Sant Jordi a Madrid
El líder socialista celebrarà el primer Sant Jordi com a president del Govern exhibint al món la bona sintonia dels socialistes amb Madrid. Segons han avançat, el líder de l'executiu es desplaçarà el dia 26 a la capital espanyola i tancarà d’aquesta manera un cicle per promocionar la diada a la ciutat. Per celebrar la festa, la delegació del Govern ha planificat fins a 16 actes a partir del dia 23, entre els quals hi ha activitats de música i teatre per a adults, nens i joves.
Illa tancarà la promoció institucional de Sant Jordi a Madrid a la llibreria Blanquerna amb la presentació del llibre Una història optimista, les memòries ampliades de Jordi Solé Tura. El president està tornant a normalitzar que un president de la Generalitat visiti Madrid de forma habitual. De fet, en els darrers mesos ha protagonitzat esdeveniments de gran envergadura, com la conferència celebrada aquest passat mes de març al Círculo de Bellas Artes o l'acte gastronòmic celebrat amb motiu del saló de turisme Fitur.