Arrenca una setmana ben curiosa; alguns fan pont de 9 dies (més ben dit aqüeducte de 9 dies), altres treballen un dia sí un dia no, altres fan festa com a les escoles i agafen pont només a finals de setmana i d'altres, com els periodistes, poca festa veiem. Qui no descansarà massa plàcidament, en el cas que tingui algun dia de festa, és el president del govern espanyol, Pedro Sánchez. El dirigent socialista rep per totes bandes a les portades principalment per la polèmica llei del 'només sí és sí'. La llei està causant revol i, com a coseqüència, alguns membres del govern espanyol ja han obert la porta a modificar-la. La ministra de Defensa, Margarita Robles, no ha descartat modificar la coneguda com a llei del 'només sí és sí' per evitar les reduccions de condemna que s'estan produint en algunes revisions de sentències per agressions sexuals. L'ABC carrega contra el govern espanyol i l'acusa de "posar en marxa un govern ideològic a cop de reformes". El rotatiu fa referència a fets com la reforma del codi penal, la llei del 'només sí és sí' o la llei de l'eutanàsia.
![portada abc 5 de desembre 2022 portada abc 5 de desembre 2022](/uploads/s1/38/24/84/49/portada-abc-5-de-desembre-2022.jpeg)
El País arrenca aquesta setmana atípica amb una enquesta que podria ser l'únic esdeveniment que deixi una mica tranquil el president del govern espanyol. Segons el sondeig, el PP retrocedeix i el PSOE l'iguala al primer lloc. El diari assegura que si ara es celebressin eleccions, Pedro Sánchez podria mantenir la majoria absoluta (sempre que mantingués les mateixes aliances que té actualment) ja que els partits de la dreta no sumen. La fotografia és per una dona iraniana que passeja sense vel per la capital desafiant les lleis repressives del país contra les dones.
![portada elpais 5 desembre 2022 portada elpais 5 desembre 2022](/uploads/s1/38/24/85/03/portada-elpais-5-desembre-2022.jpeg)
El Mundo també posa l'accent en la llei del 'només sí és sí' i assegura que com a conseqüència Podemos està reforçant Irene Montero per després trencar amb Yolanda Díaz. La fotografia és per a tres soldats que lluiten a la guerra d'Ucraïna i va acompanyada d'un reportatge sobre el seu "heroïsme". El conflicte està encallat perquè Rússia ha rebutjat, un cop més, les condicions plantejades pel president dels Estats Units, Joe Biden, per dialogar sobre Ucraïna. "Què ha dit Biden en realitat? Ha dit que les negociacions només són possibles si Putin abandona Ucraïna", ha assegurat el portaveu del Kremlin, Dimitri Peskov, tot assenyalant que "evidentment" Moscou no està disposat a aturar l'ofensiva militar a Ucraïna.
![portada elmundo 5 desembre 2022 portada elmundo 5 desembre 2022](/uploads/s1/38/24/84/70/portada-elmundo-5-desembre-2022.jpeg)
La llei del 'només sí és sí' aterra també a la portada de La Razón, la qual afirma que els dirigents socialistes estan buscant "un gest" que esborri la imatge de que "el govern espanyol està sotmès a Podemos". De la mateixa manera, destaca com algunes ministres pressionen per fer canvis, com és el cas de la de Defensa, Margarita Robles, que considera que es pot modificar: "Al llarg de la meva carrera com a jurista he vist modificacions de lleis".
![La Razón La Razón](/uploads/s1/38/24/85/75/la-razon.jpeg)
El Peródico ens porta una portada d'allò més teatral amb el comiat de la famosa companyia de teatre catalana El Tricicle. El grup humorístic El Tricicle s'ha acomiadat definitivament aquest diumenge dels escenaris al Gran Teatre del Liceu. Davant més de 1.400 espectadors i desenes de cares conegudes del món de la cultura, l'espectacle i la televisió, el conjunt format per Joan Gràcia, Paco Mir i Carles Sans ha abaixat el teló a quaranta-tres anys de trajectòria. Les mítiques ganyotes, sons guturals i la mímica del grup català han omplert l'escenari i la platea de riures amb un muntatge batejat "HITS-CHIMPUM!".
![portada elperiodico 5 desembre 2022 portada elperiodico 5 desembre 2022](/uploads/s1/38/24/85/36/portada-elperiodico-5-desembre-2022.jpeg)
La Vanguardia explica que les protestes a l'Iran contra el règim han forçat a suspendre la policia moral. El país ha anunciat que ja ha suprimit la policia de la moral, la força que vigilava el codi de vestir dels iranians, especialment les dones, i que detenia les qui suposadament no duien vel o el portaven mal posat. Així ho ha assegurat el fiscal general iranià, Mohammad Jafar Montazeri, segons ha informat l'agència local iraniana ISNA. Montazeri ha afirmat durant una conferència religiosa que la policia de la moral "no té res a veure amb la judicatura" i que "ha estat desmantellada per part dels mateixos que la van crear". En un racó de la portada hi ha una entrevista al president d'Òmnium, Xavier Antich, el qual afirma que no participarà a la manifestació d'aquest dimarts contra la reforma del Codi Penal convocada per l'ANC per "no alimentar la confrontació entre independentistes".
![La Vanguardia La Vanguardia](/uploads/s1/38/24/86/80/la-vanguardia.jpeg)
El Punt Avui explica que el Parlament s'ha quedat petit i que necessitaria ocupar altres edificis del Parc de la Ciutadella. La Cambra ja ha traslladat la proposta a l'Ajuntament de Barcelona el qual no ha donat una resposta satisfactòria. El Parlament ha proposat edificis amb façana al passeig de Picasso, com ara l’Umbracle i l’Hivernacle. S’ha pensat en aquests edificis per traslladar-hi la sala d’actes i la biblioteca, apunta el rotatiu. Ara bé, en la resposta donada, fins ara, per l’Ajuntament, s’ha parlat de la possibilitat d’ocupar edificis que hi ha a l’exterior del parc, a la zona de Wellington, però en cap moment de l’Hivernacle i l’Umbracle.
![elpuntavui 5 desembre 2022 elpuntavui 5 desembre 2022](/uploads/s1/38/24/83/83/elpuntavui-5-desembre-2022.jpeg)
Finalment, l'Ara també destaca les notícies que arriben de l'Iran que ha anunciat que suprimeix la policia de la moral després de mesos de protestes arran de la mort de Mahsa Amini. La jove va morir el 16 de setembre mentre estava arrestada per la policia de la moral per portar suposadament mal posat el vel islàmic, obligatori per llei. Arran de la seva mort s'ha viscut un cicle protestes intenses a l'Iran, que han estat durament reprimides pel govern i que s'han saldat amb centenars de morts i milers de detinguts. La fotografia del dia és per al Tricicle i el seu comiat: l'espectacle amb què el Tricicle s'ha acomiadat dels escenaris es un recopilatori del bo i millor dels seus darrers muntatges.
![diari ara 5 desembre 2022 diari ara 5 desembre 2022](/uploads/s1/38/24/84/16/diari-ara-5-desembre-2022.jpeg)