Seguim en directe a ElNacional.cat l'última hora de la manifestació a Madrid contra la investidura de Pedro Sánchez. És la tretzena jornada de protestes a la capital espanyola, si bé les darreres mobilitzacions han estat més descafeïnades que les d'ara fa una setmana, amb només prop d'un miler d'assistents. Aquest dimecres, durant el primer dia de la sessió d'investidura, a l'exterior del Congrés dels Diputats només s'han deixat veure uns centenars de manifestants espanyolistes que han deixat anar càntics ultres entremig de banderes, algunes de franquistes i de carlistes. Però l'acció ha transcorregut sense incidents davant d'una cambra baixa blindada amb 1.600 policies per fer front a la crispació.
🔴 Manifestació a Madrid contra l'amnistia, DIRECTE | Última hora de les protestes a Ferraz
Bona nit, fins aquí la cobertura de la manifestació a Madrid que ha tingut lloc aquest dimecres després de la primera sessió del debat d'investidura de Pedro Sánchez al Congrés. ElNacional.cat tornarà a informar demà dijous sobre tota l'actualitat.
Alguns manifestants increpen els que se'n van al crit de "covards". La policia continua desplegada pels carrers de Madrid i la manifestació sembla haver quedat ben dispersada.
Intenten aixecar barricades a Madrid amb contenidors d'escombraries. Alguns manifestants intenten entorpir el pas de la policia que els persegueix pels carrers de Madrid. La imatge que era habitual a Barcelona després de l'1-O es reprodueix sis anys més tard a Madrid.
Les càrregues d'aquesta nit es veien venir. L'ambient estava molt carregat a Ferraz, on fins i tot s'han cremat diverses estelades. Això no s'havia vist encara en 13 dies de mobilitzacions a Madrid. A Barcelona, però, sí que se n'havien cremat.
A diferència d'altres nits, en què els incidents han estat mínims, aquest dimecres es veu una activitat molt més frenètica als carrers de Madrid. La primera sessió de la investidura de Pedro Sánchez té com a colofó una nit agitada de disturbis.
En les imatges de diverses emissions en directe pels carrers de Madrid es pot comprovar la presència de policia secreta fent diverses detencions.
Els manifestants que han marxat per alguns carrers han posat contenidors al mig per bloquejar el pas de la policia, que continua amb les detencions d'alguns dels manifestants més problemàtics.
Els policies persegueixen alguns dels manifestants que s'ha refugiat als carrers propers a Ferraz i efectuen diverses detencions. Encara no tenim xifres oficials de la delegació del govern espanyol a Madrid, però com a mínim es deuen haver produït una desena de detencions.
Els manifestants s'han dividit i s'han situat a carrers diferents, plantant-se davant de grups de policies que els custodien. La manifestació ha quedat prou dispersada, però aquests petits grups encara continuen protestant en aquests petits carrer al voltant de Ferraz.
Després d'uns dies sense incidents, la tretzena nit de manifestació ha acabat amb càrregues policials. Aquí, imatges de com ha començat la intervenció de la policia espanyola.
Vídeo: Júlia Gómez
La policia avança per Marqués d'Urquijo per dispersar els manifestants concentrats davant Ferraz, que intenten mantenir la posició. Els agents detenen alguns dels manifestants encaputxats que es queden pel camí.
🔴 La policia dispara les escopetes a Ferraz. A Marqués d'Urquijo, els antiavalots comencen a dispersar els manifestants.
Continuen els llançaments d'objectes contra la línia policial. La tensió es manté a Ferraz, on la policia continua preparada per carregar en qualsevol moment.
Manifestants de Ferraz mostren a les xarxes socials com s'encenen bengales a la primera fila.
¡No habrá paz para los traidores!
— 🇪🇸 ☆ 𝐏𝐫𝐨𝐠𝐫𝐞𝐬𝐭𝐨𝐧a ☆ 🇪🇸 (@progreston4) November 15, 2023
¡Ferraz! 🇪🇦 pic.twitter.com/fIDY0ayJn3
Imatges des de l'interior de la manifestació a Ferraz, mentre augmenta la tensió a la primera fila.
Que el espíritu de Ferraz se mantenga vivo. #NoviembreNacional pic.twitter.com/zGLXSunUje
— Sr.Liberal🇪🇸 (@SrLiberal) November 15, 2023
Un fotimer d'antiavalots, disposats a carregar. El to s'ha crispat amb càntics racistes i de "Cara al Sol", propis d'Ultrasur.
Vídeo: Júlia Gómez
El satèl·lit de Vox i plataforma organitzadora de les protestes a Ferraz, Revuelta, envia un missatge als manifestants davant la seu del PSOE: "Confiem que tots els patriotes sapiguem continuar amb la mobilització permanent. Sense treva".
Gracias a todos aquellos que han apoyado nuestra convocatoria, Ferraz está más viva que nunca.
— Revuelta (@revuelta_es) November 15, 2023
Confiamos en que todos los patriotas sepamos continuar con la movilización permanente. Sin tregua. pic.twitter.com/OYJ9AVFUXv
Imatges de la tensió creixent a Ferraz, amb la policia preparada per carregar en qualsevol moment. Han sigut tres els avisos que han rebut els manifestants per part dels antiavalots, que no han aturat de moure les tanques del cordó policial.
Vídeo: Júlia Gómez
La imatge de la crema d'estelades a Ferraz, fa una estona —mentre creixia la tensió a la manifestació—.
Vídeo: Jaume Vich
🔴 La policia, preparada per carregar. Els agents ja han enviat tres avisos als manifestants, que no fan cas i continuen desafiant els antiavalots.
Vídeo: Júlia Gómez
S'escalfa l'ambient a Ferraz. La policia ja ha enviat el primer avís als manifestants, que no paren de moure les tanques del cordó policial. Els antiavalots ja són preparats, a pocs metres del cordó, amb els cascos posats i els escuts al braç.
La policia, que ja es protegeix amb cascos i escuts, fa el primer avís als manifestants perquè aturin el llançament d'objectes. Els encaputxats, que han pres la primera línia, mouen les tanques i criden "ni un pas enrere".
Dos manifestants cremen dues estelades en la primera línia mentre la resta els anima amb crits de "Que arda, que arda, que arda la estelada".

Els manifestants canten el Cara al Sol.
🔴 Primer llançament d'un petard contra la línia policial. Els manifestants mouen les tanques i augmenta la tensió.
A Ferraz es repeteixen alguns dels càntics dels últims dies. "Ese furgón, para Puigdemont", "Pedro Sánchez, hijo de puta" o "Puto rojo el que no vote", entre altres.
Malgrat que la cridòria és elevada, la manifestació es manté tranquil·la. Hi ha banderes espanyoles amb l'escut retallat, i altres amb un símbol inspirat en el nazisme amb el qual l'ultraespanyolisme vol representar un moviment de resistència que han anomenat "Noviembre Nacional". Amb tot, a primera fila no hi ha encaputxats i no hi ha hagut llançament d'objectes contra la línia policial.
La concentració d'aquesta nit és una de les multitudinàries que s'han celebrat a Ferraz. La multitud ocupa quatre trams del carrer de Marqués de Urquijo, fins al carrer de la Princesa.
L'espanyolisme s'inspira en Quim Torra. L'"apreteu, apreteu" del llavors president de la Generalitat als CDR l'any 2019 es cola a la manifestació a Ferraz en forma de pancarta. "Apreteu que funciona", diu el cartell d'un manifestant.

La policia demana personalment a un grup de manifestants que no trenquin la xarxa de tanques que talla el carrer Ferraz. Un manifestant també li havia recriminat a un altre que intentés trencar la línia de tanques.
El líder de Vox, Santiago Abascal, arriba a Ferraz.
Llega Abascal a Ferraz a las 20:45 #ManifestaciónFerraz pic.twitter.com/ZQDGNS15fW
— Le vilus (@fjc_das) November 15, 2023
Aquesta nit hi ha moltes més pancartes que en anteriors concentracions a Ferraz. Una d'elles, que ja s'ha pogut veure anteriorment a la concentració a la plaça Neptuno, diu: "No habrá paz para los traidores”.
El vicepresident de Vox, Javier Ortega Smith, arriba a la manifestació a Ferraz, on hi ha diversos diputats del partit d'ultradreta.
Crits de "no és un president, és un delinqüent" a Ferraz, on cada cop s'apleguen més manifestants, i també augmenta la cridòria.
Imatges de la protesta des de l'interior de la protesta a Ferraz, per part d'un manifestant.
Ferraz.
— Enrique Navarro (@EnriqueNDF) November 15, 2023
Los ánimos y la voluntad siguen imparables; una tiranía debe tener la respuesta adecuada de los que son los verdaderos representantes de la soberanía nacional, los españoles.#Noenminombre pic.twitter.com/vDNAmTdvFt
Apareix una bandera espanyola que assegura que la democràcia espanyola ha mort aquest 2023.

Segons dades de la delegació del govern a Madrid, unes 150 persones s’han concentrat aquesta tarda a la plaça Neptuno, als exteriors del Congrés dels Diputats.
Més d’una desena de furgonetes custodien la seu del PSOE al carrer Ferraz. “España unida, jamás será vencida", criden els manifestants. Ja hi ha centenars de persones.
Informa Jaume Vich
Vídeo: Júlia Gómez
La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha caldejat l'ambient del Congrés dels Diputats aquest dimecres. Després que Pedro Sánchez fes referència a un cas de corrupció que l'esquitxava i que el PP va ocultar. "Fill de puta", ha dit Ayuso, un insult que, tot i que no s'ha pogut sentir, s'ha entès perfectament llegint els seus llavis. Tot i que en un primer moment el seu equip ha intentat negar-ho, després ha assegurat que l'expressió era correcte i que és "el mínim que es mereix".
Les desenes de manifestants concentrats a Neptuno ja es dirigeixen a Ferraz, en la que serà la tretzena concentració contra Pedro Sánchez i l'amnistia, tot just la nit abans que, previsiblement, sigui investit president de nou.
¡Rumbo a Ferraz! pic.twitter.com/GsLrARJPhQ
— Solidaridad 🇪🇸 (@solidaridad_esp) November 15, 2023
Santiago Abascal, acompanyat de la resta de diputats del partit, ha abandonat el Congrés dels Diputats per dirigir-se a la manifestació ultra, que s'ha convocat aquest matí a la plaça Neptuno, a prop del Congrés dels Diputats. Envoltats de càmeres, els representants de Vox han protagonitzat un xou mediàtic, caminant en formació fins a Neptuno. Allà, els manifestants han rebut Abascal amb gran excitació, lloant-lo entre crits de "presidente" i "orgullo nacional", a banda del clàssic "Viva España".
Bona tarda, benvinguts al directe de ElNacional.cat que farà seguiment de les protestes al carrer contra la investidura de Pedro Sánchez que s'estan produint aquest vespre a Madrid. Amb el debat d'investidura en marxa, hi ha protestes als voltants del Congrés, però també hi ha convocatòries al carrer Ferraz, davant de la seu del PSOE.