“En els últims anys els espanyols hem sorprès al món”, així comença el vídeo que Marca Espanya ha editat per celebrar el seu cinquè aniversari. La plataforma va néixer el juny del 2012 a través del Reial Decret 998/2012 que va crear la figura de l’Alt Comissionat del Govern per la Marca Espanya, l'objectiu de la qual no és cap altre que millorar la imatge del país, tant de portes endins com a l’exterior.
Ara, cinc anys més tard de la seva creació, Marca Espanya mostra que Espanya “és un país del qual sentir-nos orgullosos”. Durant els gairebé dos minuts que dura el vídeo, un seguit d’imatges de tots els àmbits exposen l'"orgull" que han de sentir els espanyols per la feina feta en els darrers cinc anys. Entre aquestes imatges, la celebració del Reial Madrid a Cibeles amb la dotzena Copa d’Europa.
A banda de la Cibeles plena de seguidors blancs, també apareixen imatges de Sergio Ramos i Marcelo al capdavant de l’autocar aixecant l’orelluda. A nivell esportiu, també apareix el tenista Rafa Nadal, qui Marca Espanya vol que sigui un exemple per als espanyols, ja que “cada dia s’ha de treballar al màxim per fer les coses el millor possible”, tal com el mateix Nadal diu al vídeo.
A més de les imatges, nombrosos adjectius com ara “respectat, fiable, modern, apreciat, innovador i optimista” també tenen protagonisme al llarg del vídeo i serveixen per descriure aquests darrers cinc anys a Espanya. Tots aquests adjectius van acompanyats d’imatges de l’AVE, el rei Felip VI, l’aeroport de Barajas o la plaça Reial de Madrid. De Catalunya també hi ha imatges, en concret 3: la plaça Espanya de Barcelona, el Parc Güell i la Sagrada Família.
El vídeo també aprofita per celebrar els esdeveniments que s’han dut a terme en els darrers anys com ara la baixada de la prima de risc o el rècord d’exportacions.
Marca Espanya acaba el muntatge amb un missatge final que repeteix les paraules de l’inici: “Hi ha moltes coses de les quals sentir-nos orgullosos” i convida als espanyols a “seguir treballant”.