Sergi Sabrià ha anunciat que dimiteix com a viceconseller del Govern, ho ha fet, però, negant qualsevol paper en aquest cas: "No ho faig perquè sigui culpable, ni perquè m'hi senti, ho faig perquè crec que és la millor aportació que puc fer a ERC", ha indicat sobre el cas dels cartells difamatoris contra els germans Maragall. Ara bé, un cop ha acabat el seu anunci i s'ha obert una ronda de preguntes, Sabrià sí que ha admès tenir ple coneixement sobre l'enviament de tres mariachis a la seu de Junts per Catalunya quan l'executiva d'aquest partit es reunia per estudiar la sortida del Govern el setembre de 2022.
"Campanyes més properes a l'activisme"
El fins fa poc viceconseller del Govern ha assegurat que a ERC no hi ha una estructura paral·lela dins el partit i ha aclarit que el que hi ha són "campanyes que són amb el logo del partit i altres que són més properes a l'activisme. I totes estan autoritzades i finançades amb transparència. Les campanyes de difusió de missatge sense logo són habituals i potser les campanyes contemporànies no són tan boniques com ens agradaria", ha explicat.
Els mariachis de Junts
Dit això, i precisament sobre aquestes "campanyes properes a l'activisme", Sabrià ha posat una sèrie d'exemples sobre el que ell considera que és activisme: "Fer activisme és fer piulades, difondre un vídeo d'una intervenció desafortunada d'un rival, encartellar mitja Catalunya amb el lema 'Free Junqueras', inventar-se 'La Fábrica' de Rufián, les sardinetes als trens (quan tres persones disfressades de sardines van pujar a un tren de Rodalies per denunciar la gestió del servei), o uns mariachis, més o menys desafortunats en un mal dia del teu rival". Sabrià es refereix a uns fets que van tenir lloc el 29 de setembre de 2002 quan l'executiva de Junts estava reunida a la seva seu de Barcelona deliberant sobre el seu futur al Govern. Els tres músics es van apropar a la seu però van ser interceptats per responsables de comunicació del partit, els quals van parlar amb els mariachis i els van fer marxar.
Per a Sabrià, les campanyes de difusió de missatges sense logo "són habituals i potser les campanyes contemporànies no són tan boniques com ens agradaria, però la partida la juga tothom, i això no té res a veure amb els cartells repugnants ni és una estructura paral·lela", ha sentenciat. És aleshores quan, en ser preguntat per si ell era l'ideòleg d'aquestes campanyes més properes a l'activisme, Sabrià ha respost: "Del 'Free Junqueras' sí, la idea dels mariachis no sé si era meva, però sabia que passaria".