El Ministeri d'Educació i Formació Professional treballa en un nou currículum educatiu, que farà públic aviat. Entre els aspectes que el govern de Pedro Sánchez vol canviar hi ha l'ús de la llengua a les escoles. En una entrevista a El Mundo, la ministra Pilar Alegría ha assegurat que treballaran perquè el castellà tingui més presència a les aules catalanes.
"En el marc de les competències d'aquest Govern, estem treballant en l'esborrany de la distribució horària de les diferents assignatures, i en ell donarem més importància a la llengua castellana", ha declarat Alegría, qui ha assegurat que el govern espanyol considera "absolutament essencial per al desenvolupament dels estudiants" que hi hagi una gran presència del castellà al currículum educatiu, així com de matemàtiques i matèries artístiques.
Entre les primeres accions que prepara l'Executiu de Sánchez per continuar amb l'ofensiva contra el català es troba l'augment de les classes de castellà a l'educació secundària. "Llengua castellana serà l'assignatura que més hores tindrà a l'ESO. En els pròxims dies traslladaré a les comunitats autònomes la distribució de les matèries perquè puguin completar el currículum", ha anunciat la ministra.
Alegría considera que d'aquesta manera s'està protegint el dret de l'alumnat de cursar els seus estudis en la llengua desitjada, mentre que alhora es garanteix que s'aprenguin les llengües cooficials. Les enquestes i els estudis sobre l'ús del català, però, assenyalen cap a una altra banda, una en la qual la llengua catalana cada cop cau més en desús davant del castellà. Com recorda la ministra: "L'educació és una qüestió d'Estat".
Nova manera d'avaluar
L'entrevista també ha posat el focus en la nova manera d'avaluar els estudiants, on la figura del suspens canvia. La ministra ha remarcat que l'estat espanyol és dels que més repetidors té. "Quan un estudiant suspèn no és un fracàs individual, sinó col·lectiu", ha expressat Alegría i ha afegit: "La repetició de curs com a solució estructural és negativa. Es tracta de posar mesures per, quan es detectin les dificultats dels estudiants, poder-los permetre que aprenguin al màxim"
Seguint aquest sentit de la col·lectivitat, la ministra ha assenyalat que amb la nova llei educativa repetir curs es decidirà de forma col·legiada i l'avaluació contínua jugarà un pes fonamental, deixant enrere la imatge de l'examen en què un es pot jugar tot el curs.