L'economista Santiago Niño Becerra s'ha encarat a l'empresa pública Aena, que gestiona els aeroports, en una conversa tensa a la xarxa.
Tot ha començat quan Becerra ha preguntat per què Aena no publica les dades de cadascun dels 45 aeroports que controla. S'ha queixat que no és el primer cop que passa. Això no permet saber quins aeroports són deficitaris i quins guanyen diners.
Aena l'ha respost amb un fil, argumentant que no ho fan perquè és "confidencial".
Niño Becerra no ha considerat justificats els arguments d'Aena, i ha insistit en les preguntes, en un altre fil.
"Aena pot funcionar en xarxa, però cada aeroport és un centre de cost, per tant es poden presentar comptes individualitzats detallant interaccions. Que la informació relativa a comptes analítics sigui confidencial és una decisió que entenc que no beneficia gens els contribuents i usuaris", ha indicat.
"Cap principi comptable impossibilita la publicació de resultats separats, i la transparència que s'obtindria ajudaria crec a guanyar en eficiència", ha afegit.
Aena però no ha seguit la conversa i no ha donat resposta a l'economista. Després Becerra ha explicat al programa Versió RAC1, el que pot ser el motiu de fons de la no publicació de les dades. "Corren rumors que dels 45 aeroports de l’Estat només tres són rendibles tot l’any i dos només una part de l’any. La resta generen pèrdues. Jo demano a Aena que digui si això és cert o no", ha manifestat.
L'economista ha pronosticat tancaments. "Estic convençut que amb el temps hi haurà aeroports i línies d’AVE que es tancaran. I la decisió no serà del govern espanyol. Vindrà de Brussel·les. No és un sistema sostenible. Hi ha línies d’AVE que només s’amortitzaran un 15%", ha indicat.