Les noves revelacions sobre l’operació Catalunya han tret el cap al ple del Congrés dels Diputats que acull la compareixença de Pedro Sánchez per debatre sobre l’augment de la despesa militar. Durant la seva intervenció, la portaveu de Junts a la cambra baixa, Míriam Nogueras, ha posat sobre la taula els àudios publicats per El Món a RAC1 que demostren que María Dolores de Cospedal, que va ser secretària general del PP entre el 2008 i el 2018, estava al darrere de la persecució a independentisme: acrediten que va tractar d’enfonsar Oriol Junqueras i enfanguen Mariano Rajoy en les clavegueres de l’Estat. Just fa dos dies, Cospedal i Alicia Sánchez-Camacho (exlíder del PP català) van comparèixer a la comissió d’investigació del Congrés i, malgrat les múltiples proves, van negar l’evidència. “Les declaracions d’algú com Alicia Sánchez-Camacho demostren que a l’estat espanyol existeix una colla de mafiosos”, ha lamentat la líder de Junts a Madrid. I ha presentat com a “mafiosos” sis excàrrecs del PP que han sigut protagonistes d’ofensives contra l’independentisme: Sánchez-Camacho, Cospedal i Rajoy, així com l’expresident José María Aznar i els exministres de l’Interior Jorge Fernández Díaz i Juan Ignacio Zoido.

📝 Sánchez-Camacho torna a negar l’operació Catalunya malgrat les evidències: “És una invenció absurda”

📝 Cospedal es desmarca de l’operació Catalunya: “Jo no he encarregat mai res semblant, és una ficció”

 

 

Se senten impunes, poden dir i fer les barbaritats que han dit i fet, es passegen per Espanya perquè és el seu cortijo i s’erigeixen en salvadors de la pàtria”, ha lamentat Míriam Nogueras. La portaveu de Junts al Congrés ha anat un pas més enllà i ha reclamat que la Fiscalia hauria d’investigar les noves proves que inculpen els exdirigents del PP: “En un país normal, on s’haguessin fet públics aquests àudios, la Fiscalia hauria actuat d’ofici el mateix dilluns”. I ha apel·lat directament el president espanyol: “Creu que la Fiscalia ha d’actuar d’ofici després de conèixer-se les evidències de l’existència de l’operació Catalunya? O hem de creure que la Fiscalia només actua d’ofici quan es tracta d’anar en contra dels catalans?”, li ha preguntat.

Durant la seva intervenció, Nogueras també ha relacionat el moment que viu Europa amb les necessàries millores a Espanya en termes democràtics. “Està en joc el model de vida europeu. I, en la defensa dels drets i la democràcia, Espanya no és dels països més avançats. Mentre existeixin operacions Catalunya i no passi res o hi continuï havent exiliats i no passi res, Espanya no es podrà homologar a l’Europa que encara aquest gran repte”, ha subratllat. I ha reconegut que és “molt complicat parlar de construir una Europa més democràtica des del parlament d’un país que ha tingut governs que han demostrat que no estan preparats per a aquesta Europa de la qual alguns parlen, ambiciosa en termes de seguretat, però també en termes democràtics”. “Amb el mateix ímpetu que alguns defensen rearmar-se en matèria de seguretat, que cal, també és important rearmar-se en termes democràtics, hem de poder defensar els drets de tots. Està molt bé portar samarretes reivindicatives si és per defensar els drets de tothom, i tothom també som els ciutadans de Catalunya”, ha reblat.

Gabriel Rufián es mostra partidari que Cospedal torni a la comissió d’investigació

Abans d’arrencar el ple, Gabriel Rufián també s’ha pronunciat sobre els àudios de l’operació Catalunya. El portaveu d’ERC al Congrés creu que María Dolores de Cospedal hauria de tornar a comparèixer a la comissió d’investigació per donar explicacions sobre els darrers àudios de RAC 1 on apareix parlant sobre Mariano Rajoy. “La vaig interrogar fa vuit anys i va mentir-me, espero que no ho torni a fer si torna a la comissió”, ha respost als passadissos de la cambra baixa.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l’actualitat, en un clic!