L'escriptor i activista Owen Jones ha defensat el dret a l'autodeterminació dels catalans i ha titllat d'absoluta vergonya i d'inacceptable" la reacció de Rajoy. "Tot el món està veient el que esteu fent", ha assegurat el britànic en un vídeo penjat a les xarxes socials.
Jones ha volgut mostrar la seva solidaritat als catalans i animar a continuar la "lluita contra aquests atacs, contra la democràcia, contra les detencions i contra la repressió de les llibertats civils". "Milions de persones d'arreu del món estan amb vosaltres en la vostra lluita", ha defensat Jones.
Des d'arreu, diem a la gent de Catalunya: no esteu sols. En defensa de la democràcia, #mobilitzemnos! Tota la solidaritat, @CatEnComu pic.twitter.com/JVA31gh3Ua
— Owen Jones (@OwenJones84) 28 de septiembre de 2017
Per Jones, Catalunya té dret a l'autodeterminació, igual que Escòcia, i ha animat a defensar-lo, així com també ha animat a defensar la democràcia. Ara bé, ha assegurat que no és ell qui ha de posicionar-se a favor o en contra d'aquesta independència.
Jones és un assagista i comentador polític. Actualment col·labora regularment per al diari britànic The Guardian, tot i que també ha treballat per The Independent, Le Monde Diplomatique, la BBC o Sky News.