Pablo Iglesias ha començat a demanar diners als seus seguidors per obrir una televisió. "Estem preparant el llançament, molt aviat, d'un nou canal audiovisual del segle XXI, un canal de televisió per internet: Canal R(e)D. I per fer-ho necessitem la vostra ajuda", ha anunciat aquest dilluns en un vídeo difós a les xarxes socials, sense especificar la data exacta d'estrena. Mitjançant la plataforma de micromecenatge Goteo, Iglesias ha demanat un mínim de 100.000 euros per tirar endavant el projecte. Durant la primera hora de vida de la campanya ha aconseguit gairebé 18.000 euros — pràcticament un 20% de l'objectiu.
És veritat que l'exlíder de Podemos i exvicepresident del govern espanyol ha aclarit que buscarà "aliances i recursos privats". "Però sabem que tractant-se de nosaltres, això no bastarà. La mida, la força, la independència i l'abast d'aquest projecte dependran de tu, del que pugueu aportar vosaltres", ha reblat. A partir d'aquí, la campanya de micromecenatge estarà oberta durant quaranta dies. És a dir, que la primera ronda de finançament es tancarà el 31 de desembre. Respecte d'aquestes "aliances i recursos privats", no ha especificat res més.
Iglesias vol competir amb la dreta mediàtica
En el vídeo, Iglesias ha recordat que "hi ha gent que pensa i que vota de formes molt diferents". "Tanmateix, quan encens la televisió o la ràdio, resulta que totes diuen bàsicament el mateix. La pluralitat de la societat no es correspon amb el monopoli que la dreta imposa sobre els grans mitjans de comunicació", ha assenyalat. Si bé en els últims anys "els moviments populars i d'esquerra, les dones, els joves, els de baix, han aconseguit canviar moltes coses", el comunicador ha lamentat que "sempre hi ha hagut el mateix límit": "No hem aconseguit transformar el poder mediàtic".
És per això que Iglesias s'ha ajuntat amb un grup de companys i companyes per "fer una cosa molt concreta": un canal de televisió per internet. "Alguns fa molt temps que participem en projectes de comunicació petits i humils i estem molt orgullosos", ha reivindicat, però la cosa ha canviat: "Estem cansats de tirar pedres, volem un tanc". És a dir, que volen deixar de ser "subalterns" i passar a "competir amb la dreta mediàtica". "Volem tenir bons equips tècnics i humans que ens permetin oferir una programació de qualitat que tot el món pugui veure i escoltar", ha conclòs.