La consellera de Territori, Sílvia Paneque, i el ministre de Transports espanyol, Óscar Puente, compareixeran al Parlament de Catalunya per explicar el pla de transport alternatiu de Rodalies al tram afectat entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona per les obres del túnel de Roda de Berà. Així ho ha decidit aquest dimecres la comissió de Territori i Habitatge del Parlament, que ha aprovat dues sol·licituds de compareixença presentades a mitjans d'octubre per ERC. El PSC s'ha mostrat favorable a la compareixença de la consellera, però no a la del ministre, tot i que també ha tirat endavant. La diputada d'ERC Laura Vilagrà ha defensat la necessitat que el ministre comparegui per "assegurar que l'Estat pagui el cost del pla alternatiu de transport", que considera que és "insuficient" per donar resposta a l'alt nombre de passatgers que han de viatjar a través dels busos alternatius i els trens que cobreixen el tram afectat. "Sovint veiem que les portes no es tanquen de tantes persones que hi ha. Ho havíem vist al Japó, però ara també al Camp de Tarragona i a les Terres de l'Ebre", ha assenyalat Vilagrà.

Paneque afirma que les obres "avancen al ritme previst"

Precisament aquest dimecres, Paneque ha visitat les obres d’adequació de l’estructura del túnel de Roda de Berà i l’adaptació del tram entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona a l'ample internacional, en el marc del desenvolupament del corredor mediterrani. Aquests treballs “avancen al ritme previst i estem satisfets”, ha assegurat la consellera. Les obres es van iniciar el passat mes d'octubre i es preveu que finalitzin el març vinent, tot i que el servei ferroviari no es restablirà totalment fins al juny. 

Les obres comporten la interrupció del servei ferroviari entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona i l’aplicació del pla alternatiu de transport que inclou diversos busos i el desviament d'alguns trens per cobrir el tram afectat. Paneque ha valorat que gairebé dos mesos després de l'entrada en funcionament, el pla "ha funcionat raonablement bé"  i ha assenyalat que han afegit "millores", com ara el servei directe de Reus a Barcelona, l’augment de freqüències de Tarragona a Barcelona i la implantació de la T-10/120. "Som conscients de les molèsties i de les distorsions que causem; és veritat que aquestes obres són necessàries, que donen sortida a aquesta reivindicació històrica i espero que finalitzades i restablert el servei, la ciutadania pugui gaudir d’aquestes millores", ha afirmat. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!