Més enllà de la reprovació de la petició de destitució i la reprovació de la consellera Sílvia Paneque i el ministre Óscar Puente, el Parlament de Catalunya ha donat llum verda a dues iniciatives en la línia d'allargar la bonificació dels abonaments de transport ferroviari. Per una banda, la de Comuns, que insta el Govern a "dur a terme les accions necessàries per mantenir la bonificació dels títols del servei de transport fins que el servei de Rodalies, Regionals i Mitjana Distància funcioni amb normalitat". D'altra banda, un text de la CUP que sí que s'ha aprovat parla d'"exigir al Ministeri de Transports l'allargament dels abonaments gratuïts per viatjar amb Rodalies i Mitjana Distància fins a finals del 2026". Precisament, el PSC s'ha quedat sol votant en contra de la proposta de Comuns, perquè a finals de juny acaben les bonificacions impulsades pel govern espanyol. La cambra catalana també ha aprovat altres propostes com el tren orbital de Vilanova i la Geltrú a Mataró o l'Eix Transversal Ferroviari.
A més, també s'ha aprovat amb unanimitat la proposta d’impulsar un pla urgent de millora de les estacions de Rodalies per garantir l’accessibilitat i la seguretat i un Pla Ferroviari de Catalunya 2025-2050 amb objectius i projectes planificats. El Parlament ha donat llum verda al Pla d’Emergència i calendari d’execució de les obres i actuacions en curs, amb les fases i els terminis previstos de finalització. Amb unanimitat s’han aprovat punts com d’iniciatives com dur a terme les actuacions necessàries per garantir una informació veraç, immediata i fiable sobre el servei ferroviari i, en cas d’incidències, assegurar amb la implementació de mitjans de transport alternatiu perquè els usuaris i usuàries puguin preveure i realitzar els seus desplaçaments en l’horari compromès.
Resultat d'una altra transacció, entre el PSC i Comuns, la cambra també ha aprovat l'impuls d'un "pla d'emergència per garantir el dret a la mobilitat", així com la presentació d'un calendari d'execució de les obres i actuacions en curs, amb les fases i els terminis de finalització. De la mateixa manera, es reclama al Govern que cada tres mesos remeti un informe i es reuneixi amb els grups parlamentaris i entitats municipalistes. D'altra banda, en un text pactat entre el PSC i ERC, el Parlament insta el Govern a elaborar un pla de comunicació un protocol adreçat a maquinistes i personal d'atenció per comunicar les eventuals incidències de forma fluida, entenedora i eficaç i adreçada en la llengua pròpia de Catalunya". També estableix la creació d'una aplicació mòbil abans d'acabar l'any "per assegurar que aquesta informació arriba als usuaris de manera pràctica i actualitzada en temps real".
Per la seva banda, de les propostes sectorials de Junts, que han sigut totes territorialitzades, ha tirat endavant instar el Govern de l'Estat espanyol a licitar i executar, amb un calendari d'actuacions definit, l'estació intermodal de passatgers del Penedès, ubicada a Vilafranca del Penedès, a l'enllaç entre la carretera C-15 i l'autopista AP-7. Així mateix, el Parlament exigeix al govern de l’Estat l’execució, per una banda, de la quadruplicació de vies en el tram Castelldefels i Barcelona-Sants, allà on sigui tècnicament possible, per tal de descongestionar el trànsit ferroviari, reduir els retards i augmentar la capacitat de la xarxa en aquest tram de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), tant pel transport de passatgers com de mercaderies. I, per l’altra banda, la construcció de l’estació tècnica ferroviària del Prat de Llobregat al nou ramal de l’aeroport.
A més, el Parlament també ha demanat incrementar la freqüència en hores punta de l'R13, Valls-Barcelona; recuperar la RT1 (Tarragona-Vilaseca-Reus) i RT2 (Salou-Port Aventura-Tarragona l'Arboç), així com estudiar-ne la viabilitat d'extensió en sentit sud per connectar-les amb l'Alt Camp via Valls i perllongar-les en sentit nord fins a Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú; i recuperar la parada a l’estació dels Guiamets en l'R15.