Ampliar l'ús de les pistes de l'aeroport del Prat quatre hores al dia durant els mesos de juliol i agost per augmentar la seva capacitat. Aquesta és la proposta del Govern per a l'aeroport que ha defensat aquest matí el president Pere Aragonès. Ara mateix, El Prat compta amb dues pistes paral·leles, de les quals una està destinada als aterratges d'avions i l'altra als enlairaments. La modificació que proposa Aragonès implica que durant els mesos de juliol i agost i entre les 10:00 i les 14:00, les dues pistes puguin servir tant perquè els avions s'enlairin com pels aterratges. "La proposta es basa en un canvi de l'operativa de les pistes, passant a treballar amb pistes independents en uns mesos de l'any pels vols de llarg abast, en unes franges horàries de juliol i agost", ha detallat Aragonès en la seva intervenció al fòrum Barcelona Tribuna.
Aragonès ha subratllat que les modificacions permetrien augmentar la capacitat de l'aeroport, que actualment és de 78 vols per hora als 90, el límit que marca la declaració d’impacte ambiental del Prat i no suposaria cap impacte sobre la llacuna de la Ricarda. Des d'Esquerra Republicana s'havien mostrat a favor de protegir aquest espai natural i ara el president assenyala que amb la proposta del Govern "ampliar les connexions de l'aeroport és possible sense ampliar l'aeroport ni malmetre el seu entorn".
Una proposta "rigorosa", segons Aragonès
Aragonès ha defensat així que la proposta per ampliar les pistes és "rigorosa" i també "implantable en un termini de temps molt curt", demanant al mateix temps a AENA que inverteixi per insonoritzar les zones urbanes que hi ha al voltant de l'aeroport. Alguns dels municipis més afectats són Castelldefels o Gavà, que pateixen el soroll dels avions dia rere dia, i que aquesta proposta per ampliar la capacitat de les pistes encara ho faria empitjorar. En aquest sentit, el president ha reconegut que la seva proposta tindria "impacte" damunt la població del litoral del Baix Llobregat, remarcant, això sí, que només seria durant dos mesos a l'any i quatre hores al dia.
Aragonès ha anunciat alhora que portarà la seva proposta a la comissió tècnica Estat-Generalitat sobre l'aeroport, que s'ha reunit només un cop, el mes de gener. Aquella reunió, on van participar-hi càrrecs del Departament i el ministeri, però no la consellera Ester Capella ni el ministre de Transports, Óscar Puente, va servir per fer efectiu el compromís i es va acordar crear diferents grups de treball amb l'objectiu d'aportar propostes per ampliar la capacitat operativa de l'aeroport a finals d'aquest 2024. "Veurem quina és la resposta", ha apuntat el president en aquest fòrum, tot i que de moment, tant el ministre Puente com Jordi Hereu, titular d'Indústria i Turisme, ja l'han criticada.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!