La Plataforma per la Llengua ha presentat avui la campanya “Prou de catalanofòbia: no en passis ni una més”. La Plataforma per la Llengua farà arribar un pla de xoc als presidents Sánchez, Torra, Puig, Armengol i Lambán per "solucionar la situació de discriminació" que viu el català.
Han posat en marxa el web www.proudecatalanofobia.cat, a través del qual tothom qui vulgui podrà fer arribar cartes als diferents governs implicats, reclamant que actuïn contra aquesta situació.
L’ONG del català ha denunciat que ha rebut més de 155 queixes per discriminacions lingüístiques greus per part de l’Administració pública, 23 de les quals des d’inicis d’any, però ha deixat clar que això és únicament la "punta de l’iceberg", perquè només una petita part d’aquestes discriminacions es denuncien.
“Volem dir prou: prou de catalanofòbia, i prou de discriminar-nos i agredir-nos pel simple fet de parlar la nostra llengua. Perquè no és una anècdota, sinó una situació estructural d’un Estat, l’espanyol, que ens maltracta reiteradament perquè parlem diferent”, ha assegurat Òscar Escuder, president de la Plataforma per la Llengua.
Petició pel govern espanyol
L’ONG del català ha indicat al govern espanyol que és necessària una modificació de la Constitució espanyola per fer que el català també sigui llengua oficial de l’Estat i s’equiparin els drets dels parlants de les diferents llengües de l’Estat.
L’entitat demana a Sánchez que insti els seus ministeris a oferir també en català tots els serveis als ciutadans dels territoris de parla catalana, i que aprovi per decret que les dependències públiques de l’Administració espanyola, especialment les comissaries, tinguin cartells que recordin a la ciutadania que té dret de parlar en català.
“Per fer això no li cal el suport del Congrés, ni li cal aprovar cap nou pressupost: no hi ha excuses”, ha avisat Escuder.