L'Associació Catòlica de Propagandistes (ACdP) ha començat una campanya a 40 ciutats de l'Estat espanyol contra la llei de memòria històrica recentment aprovada. L'entitat ha utilitzat els morts catòlics durant la Guerra Civil per afirmar que la nova llei vol imposar una visió única del conflicte bèl·lic i posterior dictadura. "Espanya és el país on més persones han mort perdonant els seus botxins", resa l'eslògan de la campanya dels ultracatòlics, que pretén denunciar la suposada erradicació de la història espanyola dels religiosos morts en la resposta de la República al cop d'Estat de Francisco Franco.
"A Espanya, entre el 1931 i el 1939, va tenir lloc la persecució més cruel que es recorda contra l'Església i els catòlics", ha explicat Jaume Vives, antic defensor de Tabarnia i responsable d'aquesta campanya d'ACdP, segons recull elDiario.es. Vives sosté que la nova legislació "cerca instal·lar un relat únic sobre el passat i difuminar la realitat de la persecució religiosa que va tenir lloc a Espanya". L'entitat sosté que l'actual govern espanyol vol "fer desaparèixer Crist de la cultura, de la vida i la mort de les persones".
La campanya ja està present a una quarantena de municipis com Màlaga, Madrid o Girona. En un comunicat, sobre la mateixa l'ACdP presumeix d'una possible censura de la propaganda, afirmant que han trobat dificultats per fer-la arribar als carrers. L'entitat vincular de forma incoherent les morts de religiosos a la Guerra Civil amb una suposada persecució de cristians en l'actualitat. La campanya, a grans trets, és una amalgama de dades de dubtosa procedència sota el paraigua d'una frase cridanera estampada a les marquesines de diverses ciutats de tot l'Estat.
Què és l'ACdP?
Els propagandistes, com el nom de la seva pròpia associació indica, són un grup ultracatòlic fundat per Ángel Herrera Oria, que va fer d'aquesta una de les forces vives de la dreta frontista dels anys 30. Actualment, l'entitat es mou entre els cercles de l'extrema dreta organitzant trobades amb líder ultres com Santiago Abascal o promovent congressos amb organitzacions com Hazte Oir.
L'entitat ja ha promogut altres campanyes que més enllà del seu impacte mediàtic no han aconseguit res. Això sí, tot i no desembocar en res, els propagandistes aposten per eslògans cridaners, com fan altres entitats d'extrema dreta que empenyen el seu missatge a través de l'impacte. Per exemple, els propagandistes estaven darrers d'una campanya que afirmava: "Resar davant una clínica avortista està genial". Tot i l'impacte comunicatiu, la nova llei de l'avortament va seguir el seu curs sense més.