Els seguidors d’aquesta secció de les portades dels principals diaris que s’imprimeixen a Madrid i a Catalunya ja saben que el dia 1 de gener la majoria de les edicions no surten al carrer perquè és un dia en el qual els quioscos (encara que cada cop són menys) no apugen la persiana i les rotatives descansen. Però en l’era digital, la informació segueix circulant i internet substitueix la tinta i el paper. Els lectors poden seguir l’actualitat del que passa al país, a l’Estat i al món a través dels telèfons intel·ligents, els ordinadors o les tauletes mòbils, tot i que l’activitat informativa baixa, a les redaccions només treballen els periodistes de guàrdia i les notícies arriben amb comptagotes. La majoria dels diaris, com El País, El Periódico, l’Ara o El Punt Avui, no tenen portada amb data del dia 1, altres com La Vanguardia, fan una portada compartida amb data 31 de desembre i l’1 de gener. En canvi d’altres, tot i que els diaris no s’imprimeixen, altres fan versions en format paper, però que només són virtuals, com és el cas de El Mundo o l’ABC

No esperin, però, que les notícies d’aquestes portades digitals portin informacions de darrera hora, que els dissenyadors de les portades també celebren la Nit de Cap d’Any. Així, la portada de El Mundo obre amb la pujada dels aliments i la llum que s’aplica en aquest 2025 per l'augment de l’IVA en els articles bàsics com la llet i la fruita, i el de l’electricitat, a més de la ‘quota solidària’ que s’introdueix en els impostos per les pensions, la taxa d’escombraries i el dièsel. El rotatiu madrileny també destaca en la seva portada un reportatge sobre el perquè les pitjors tragèdies passen a Espanya, i recull el discurs de Cap d'Any del president de Castella-la Manxa, Emiliano García-Page, en el que diu que “arremet contra la crispació delirant i el frontisme en les institucions”. Aquest tema del discurs de Page és el que també ha escollit l’ABC pel seu titular principal, però destaca que el president socialista “aconsella a Sánchez ‘imitar’ la Transició enfront del populisme”. L'habitual imatge principal de la portada del diari conservador està dedicada a Corea del Sud i a l’ordre d’arrest contra el president destituït Yoon Suk-yeol pel seu intent fallit d’imposar la llei marcial el passat 3 de desembre.

La "trinxera de la Nit de Cap d'Any"

Però si cliquem sobre les capçaleres dels mitjans, entrem per la finestra del món digital de les notícies que han marcat el salt del 2024 al 2025, i en la majoria mana el protagonisme de l’escenografia de les campanades des de la Puerta del Sol, una mena de “guerra televisiva”, o “trinxera de la nit de Cap d’Any en la televisió”, com defineixen a la crònica de El País. Així, el debat està servit entre el duet que van protagonitzar a La1 David Broncano i Lalachus i el tradicional vestit de Cristina Pedroche a Antena 3, amb el cuiner Alberto Chicote. El País qualifica de “duo sense artificis” l’actuació de la parella de La Revuelta, que va trobar divertida i “sense parafernàlies, amb desimboltura “i demostrant que es pot estar com un pop en un garatge i gaudint de valent”, i destacant el moment gloriós en el qual van saludar des de la seva posició al balcó al set d’Antena 3 amb Pedroche i Chicote, una sortida de guió?, o no… El diari de Prisa apunta que l'esperat moment Pedroche, en el que la presentadora presenta el seu vestit de campanetes, ja és “un hype com un piano” que ha servit per vèncer en aquesta guerra televisiva en els darrers anys, tot i que la cronista Mariola Cubells vaticina que aquest any, la guanyadora serà TVE.

Pedroche EFE
El vestit de Cristina Pedroche, fet amb la seva llet materna (EFE)

El Mundo també obre la versió digital amb les campanades i la “magistral vacil·lada de Broncano i Lalachus”, que van fer “el que s’esperava”, és a dir,  “el que els hi va donar la real gana” i destaca que “sobretot va haver… Diversió!”. La crònica sobre les campanades de la Pedroche destaca, per descomptat, el vestit de més de 40 quilos de pes que va dur la presentadora, un disseny firmat per VivasCarrión, una creació en la qual han integrat la llet materna encapsulada de Pedroche, tasca executada per la joiera Belén Mozas, de Morir de Amor. Aquest vestit-joia volia ser “un homenatge a la maternitat” per, “de la mà d’UNICEF, visibilitzar la importància de protegir als infants davant qualsevol mena de violència, abús i explotació”. A l'ABC, també destaquen que “Pedroche utilitza la seva llet materna en un vestit brodat amb mugrons i vidres”, però també que aquest any l’audiència “no només estaria pendent del vestit de la presentadora, sinó de David Broncano.

'El Mundo' 1 gener
'El Mundo' 
'ABC' 1
'ABC' 
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!