Reacció irada del Partit Popular a l’acord entre Junts i el PSOE per a la delegació de les competències en immigració. Juntaires i socialistes han pactat que els Mossos d’Esquadra puguin actuar a la frontera i estiguin presents en ports i aeroports, que la Generalitat expedeixi els documents d’identitat per als estrangers i que Catalunya gestioni les expulsions i devolucions d’estrangers i els Centres d’Internament d’Estrangers. I la resposta immediata del PP ha estat llançar una nova amenaça. “Una vegada tinguem el text, l’estudiarem amb absoluta intensitat”, ha anticipat el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, en una breu atenció als mitjans de comunicació abans de visitar el Mobile World Congress. “És un acord que vulnera el nostre marc constitucional, no es pot transferir una competència que ha de ser exclusiva de l’estat. […] Els nostres serveis jurídics ja estan analitzant tot el que es registrarà per prendre les decisions que siguin oportunes per defensar un Estat amb unes competències que ha d’exercir”, ha verbalitzat la secretària general del PP, Cuca Gamarra. És a dir, Gènova comença a traçar el camí que els pot portar a recórrer la futura llei al Tribunal Constitucional.

 

Feijóo i Gamarra tampoc s’han estalviat els desqualificatius dirigits a Pedro Sánchez. “Un president del govern espanyol que és un 'florero', el posa i el treu l’independentisme de Junts”, li ha etzibat el líder del PP. “S’està dedicant a ser un ninot absolut del separatisme i a cedir allò que no té capacitat de cedir en comptes d’exercir la competència que hauria d’estar exercint”, ha afegit la número dos del partit. Així mateix, Alberto Núñez Feijóo ha considerat que l’acord entre Junts i el PSOE “suposa aprofundir en la desigualtat dels espanyols i continuar desmantellant l’estat a Catalunya” i ha esgrimit que les “competències en estrangeria, control de fronteres i immigració són exclusives de l’estat”. “Quan arribem al govern espanyol, restablirem les competències exclusives de l’estat en el control d’estrangeria i de fronteres”, ha anticipat. A més, ha condemnat que les competències de l’Estat “es negociïn a Brussel·les” entre el govern espanyol, Junts i Carles Puigdemont, que té “comptes pendents a la justícia espanyola”. Per a Feijóo, això és una “humiliació doble”.

D’altra banda, a X s’ha pronunciat la vicesecretària d’Organització del PP, Carmen Fúnez. “El sanchisme respon a cada extorsió amb una cessió i a cada ultimàtum amb una concessió”, ha lamentat. I ha denunciat que el resultat de la negociació ha estat “l’esborrament d’Espanya a Catalunya”, els “incompliments constitucionals flagrants” i uns “ciutadans que són cada dia menys iguals i menys lliures”.

Ayuso: “Els Mossos seran com un nou exèrcit”

Qui tampoc ha evitat ficar-hi cullerada ha estat Isabel Díaz Ayuso. Durant la inauguració del VI Fòrum Emprenedors i Autònoms organitzat per la Federació Nacional d’Associacions de Treballadors Autònoms, la presidenta madrilenya ha lamentat que els Mossos d’Esquadra tinguin el “comandament” de les fronteres “com si fossin un nou exèrcit” i ha afirmat que tot s’està fent “al marge de la llei, que està sent retorçada”. “A qui expulsaran i on? Quins immigrants expulsaran? A quin lloc els enviaran? Què ha de dir de tot això la Unió Europea?”, s’ha preguntat. A més, ha criticat que “s’expulsi” de Catalunya la Constitució i “tot l’espanyol” i, aprofitant per estripar contra la condonació del deute, ha denunciat que “cada vegada que en un país guanyen alguns per la força, perden tots”. “Alguns guanyen quan s’imposen sense raons només per l’abús i la pressió polítiques”, ha conclòs.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l’actualitat, en un clic!