El PP hauria destinat 411.400 euros en una campanya per desincentivar el vot de l'esquerra en les eleccions del 28-A. És a dir, tal com explica eldiario.es, els populars no haurien només incentivat una campanya tòxica a les eleccions del Congrés del 20-N, sinó que també ho haurien fet en les del 28 d'abril.
Segons recull el diari, es van invertir una sèrie de diners en anuncis publicats a Facebook però també en cartells per desmobilitzar l'esquerra, alguns missatges dels quals van ser contra Íñigo Errejón.
D'aquesta manera, el Tribunal de Comptes, en un informe sobre les eleccions de 28-A publicat fa algunes setmanes exposa que el politòleg valencià Josep Lanuza va treballar per al PP no només a la campanya del 20-N, sinó que també a les eleccions del 28-A, en què el líder popular, Pablo Casado, va obtenir els seus pitjors resultats.
El digital exposa que l'empresa Publick Worldwide, que administra Josep Lanuza, va rebre aleshores 411.400 euros del PP. Els pagaments corroboren, doncs, que el consultor va fer servir pràctiques semblants a les del president dels EUA, Donald Trump, per fer front a Unidas Podemos i el PSOE.