La proposta de Foment del Treball d'ampliar l'Aeroport del Prat per sobre de l'aiguamoll de la Ricarda, mitjançant una pista elevada, ja ha tingut reaccions. Una de les primeres a dir-hi la seva sobre la proposta és la portaveu del PSC, Èlia Tortolero, qui s'ha congratulat pel fet que "es parli d'un projecte de país" que el PSC reivindica i considera "prioritari". Tot i que no ha entrat a valorar la proposta concreta, ha insistit que l'aeroport és "una infraestructura de país" i que, per tant, celebren que es "reobri" el debat de la seva ampliació.

L'aeroport i el pressupost del 2023

L'ampliació de l'aeroport del Prat era una de les reclamacions dels socialistes en el marc de les negociacions dels pressupostos del 2023. Finalment, socialistes i Govern van acordar: “Acordar durant el 2023 amb el Govern d’Espanya una comissió tècnica que permeti acordar el nou model aeroportuari que necessita Catalunya amb l’objectiu de transformar l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat perquè guanyi capacitat i esdevingui un veritable hub intercontinental. Aquest haurà de permetre la seva modernització amb respecte a la biodiversitat, a la convivència a veïns i veïnes i a les directives ambientals europees, posant especial cura en la preservació de l’espai natural protegit del Delta del Llobregat i perquè sense apriorismes, es treballi tècnicament per cercar el consens necessari i facilitar el desenvolupament d’una model aeroportuari en què el Govern de la Generalitat de Catalunya formi part de la governança i que permeti la connexió amb alta velocitat ferroviària dels aeroports de Girona i Reus per a millora (sic) competitivitat i garantint el consens territorial”.

Per això, durant els últims mesos s'ha posat sobre la taula diverses propostes d'ampliació de l'aeroport. Fins i tot el Parlament de Catalunya hi ha donat suport gràcies als vots dels socialistes i de Junts per Catalunya. Per això, Foment ha presentat aquest diumenge una nova proposta, que és ampliar la pista pel nord, però més del que pretenia Aena i per sobre la Ricarda. Segons els experts de Foment això respectaria l'entorn natural del Delta del Llobregat. 

Les propostes de Foment

Tot i això, també han presentat altres 10 propostes que no convencen tant.  Una d'elles es basa en una solució amb una nova pista diagonal, que no convenç perquè “suposa quasi fer un aeroport nou”; una altra no fer res i derivar tràfic als aeroports de Girona i Reus, que ha estat qualificada per Moreno com “la pitjor solució”; també han posat sobre la taula un nou aeroport a Vilafranca del Penedès, o a Igualada, que costaria més de 12.000 milions, que “el mercat no ho aguanta”, i tornar a les pistes independents, però el soroll dels avions afectaria molta més població.