El PSOE no s'han cansat al llarg d'aquesta campanya de denunciar els insults, la falta de respecte i, fins i tot, la "deshumanització" que ha de patir el seu candidat, Pedro Sánchez, per part de la dreta i la ultradreta. Això no obstant, l'impacte d'alguns dels mems i malnoms que s'ha aplicat al presidenciable socialista ha resultat tan contundent que la campanya del PSOE ha optat finalment per donar la volta a l'operació de desgast i apuntar-se a un dels motius més populars, el de "Perro Sanxe". Ho ha fet aprofitant que avui, darrer dia de campanya, se celebra el Dia Mundial del Gos.

El compte oficial del PSOE ha publicat aquest matí una piulada amb un mem d'un gos amb vestit i corbata i amb el joc de paraules "más sabe el Perro Sanxe por perro que por sanxe".

No ha estat un moviment aïllat, ja fa dies que al voltant de la campanya a les xarxes hi apareixen imatges de gossos, i aquest dijous algú li va donar un gos a Sánchez quan entrava en un míting a Lugo i el candidat el va agafar i el va besar.

El mateix Sánchez ha penjat avui una piulada en què apareix amb un gos i el hastag #DiaMundialDelPerro.

Les joventuts del partit també s'hi han apuntat, amb diferents mems els darrers dies.

Tampoc han faltat els dirigents del partit que s'han apuntat a l'onada del Dia Mundial del Gos, com la regidora socialista Laia Bonet. "Últim dia de campanya i Dia Mundial del Gos", comenta.

L'operació "Perro Sanxe" que ha dut a terme el PSOE es pot convertir en un exemple de manual sobre com resignificar una campanya de desgast.