La campanya de les eleccions generals del 23-J va estar marcada per un mem sobre el president del govern espanyol. Durant un llarg temps, cercles contraris a Pedro Sánchez utilitzaven el terme 'Perro sanxe' per carregar contra el líder socialista. El gir de guió va venir quan un jove malagueny va decidir transformar aquest sobrenom ofensiu en un elogi cap a Sánchez i va publicar al seu compte de X una imatge d'un cadell amb el missatge “más sabe el perro sanxe por perro que por sanxe”. Des d'aquest moment, es va convertir en un mem que afavoria Sánchez, i ràpidament va saber aprofitar el filó. Fins i tot, el mateix president del govern espanyol va reconèixer en algunes entrevistes que el concepte li feia gràcia, i fins i tot, el PSOE va decidir distribuir-lo per les xarxes socials i amb diferents tipus de producte de marxandatge. Tant és així que en l'últim míting de campanya de Sánchez, la seva dona, Begoña Gómez, portava una xapa on es llegia 'Perra Sanxe'.
El PSOE ha intentat registrar les marques 'Perro Sanxe' i 'Perra Sanxe' a l'Oficina de Patents i Marques, però l'entitat ho ha impedit. Després de les eleccions del 23-J, el PSOE va iniciar el tràmit per assegurar-se la comercialització en exclusiva de tota mena d'objectes i serveis amb aquestes paraules acompanyades d'un cor vermell. Tanmateix, segons explica El Confidencial, l'organisme ha tancat la porta a aquesta opció en considerar que el partit no està habilitat per reivindicar la propietat del logo. El motiu d'aturar el tràmit fa referència a “la causa de fons 362”, que apunta que els supòsits que apareixen a la marca que es vol inscriure “es tracta d'un signe distintiu compost pel nom, cognom, pseudònim o qualsevol altre signe que per a la generalitat del públic identifiqui a una persona diferent del sol·licitant”. El sobrenom fa referència a Pedro Sánchez i no consta que hagi autoritzat el PSOE a registrar aquesta marca.
Permís de Pedro Sánchez
La negativa de l'Oficina de Patents no és definitiva, ja que el PSOE és a temps de revertir la situació, tot i que acumula diversos contratemps. El primer pas del PSOE per patentar l'eslògan va ser després de les eleccions, en concret el 2 d'agost de 2023. Segons relata el digital, un advocat va pagar en nom del PSOE una taxa de 707 euros per cadascun dels objectes amb la fórmula 'Perro Sanxe' després de convertir-se en un lema viral. L'organisme detalla que el PSOE va sol·licitar el copyright de la marca per a esdeveniments de caràcter polític, aplicacions mòbils, dispositius d'emmagatzematge de memòria, articles de joieria i bijuteria, treballs d'impremta i productes de papereria, utensilis de cuina i neteja, peces de roba, gorres, sabates, activitats d'entreteniment i formació i qualsevol mena de material publicitari.
El mes de novembre l'Oficina de Patents va comprovar que no hi havia cap marca registrada amb un nom similar a Espanya. Ara el tràmit, s'ha aturat en considerar que la petició l'ha de fer el mateix Pedro Sánchez i no pas el PSOE. Amb tot, amb una declaració escrita de Sánchez hauria de ser suficient per reactivar el registre. Tanmateix, els socialistes no han esperat a la resolució de l'organisme per comercialitzar samarretes, adhesius i xapes amb aquests eslògans.