El president Carles Puigdemont ha respost a través de Twitter els anuncis en matèria d'infraestructures fets aquest dimarts pel ministre de Foment, Íñigo de la Serna. Puigdemont ha qualificat de "colonialisme" la política d'infraestructures de l'Estat a Catalunya.
Ha afirmat que la política de "prometo i prometré" és pròpia del segle XIX i que "ja no cola", si més no a Catalunya. El president ha recordat que la inversió real en infraestructures pressupostada per l'Estat a Catalunya ha estat històricament per sota del pes de l'economia catalana a Espanya.
Concretament, ha mostrat que aquesta inversió ha estat del 12,9% de mitjana en el període 1997-2017, mentre que el PIB i la població de Catalunya representen el 19% i el 16%, respectivament, del conjunt espanyol. Puigdemont també ha enumerat diversos casos d'incompliments del govern espanyol a Catalunya:
Querido señor Ministro de Fomento 155, ejercer el poder despóticamente con una política de "prometo y prometeré" del s.XIX ya no cuela. Como mínimo en Catalunya (hilo ): pic.twitter.com/yKmPQtO5nl
— Carles Puigdemont (@KRLS) 20 de febrer de 2018
Algunes dades per entendre moltes coses:
— Carles Puigdemont (@KRLS) 20 de febrer de 2018
Inversió real pressupostada de l'Estat a Catalunya.
% Cat sobre total regionalitzable.
Licitació obres Cat 07-17 (del 35,1 al 12,9%).
Exemple: NII Maçanet-Fornells. pic.twitter.com/ci3kTjUZzp
4 exemples d'incompliments:
— Carles Puigdemont (@KRLS) 20 de febrer de 2018
NII Vilademuls-Jonquera (2021?).
A-27 Valls-Montblanc (9 anys de retard).
B-40 Olesa-Viladecavalls (1,1km anuals).
Desdoblament N-340/A7 (sense data). pic.twitter.com/FgPMgPOYNQ
Més incompliments de l'Estat:
— Carles Puigdemont (@KRLS) 20 de febrer de 2018
Connexió A2-Ap7/B-30 (10 anys de retard).
Obres aturades carreteres catalanes.
Estació Sagrera (inexistent).
Pla de Rodalia BCN 08-15 (amb el ritme actual, necessitaria 59 anys). pic.twitter.com/6XB9S38GpR
Obres estratègiques empantanegades:
— Carles Puigdemont (@KRLS) 20 de febrer de 2018
Pla d'actuacions prioritàries 14-15 (8,4% executat).
Accés ferroviari T1 (8 anys d'obres, 0 resultats).
Accessos viaris i ferroviaris port BCN (inici 2008, fi 2023?).
Vandellòs-TGN (inici 2000, fi 2020?). pic.twitter.com/Mmn3UeLB5J
Podria posar una desena d'exemples més només d'incompliment en infraestructures. Si sumem el global no cap en una enciclopèdia. Ho resumiré en un concepte: Colonialisme.
— Carles Puigdemont (@KRLS) 20 de febrer de 2018