Ahir, abans que es reunís la Comissió Bilateral entre els governs de Catalunya i Espanya, Jordi Puigneró es va trobar amb la ministra de Transports i Agenda Urbana, Raquel Sánchez. En aquest encontre, el vicepresident i l'exalcaldessa de Gavà van arribar a un acord per la inversió de 1.700 milions per l'ampliació de l'aeroport del Prat

Després d'aquest pacte, avui Puigneró ha defensat el projecte davant aquells que el critiquen pel seu possible impacte mediambiental, especialment a l'espai natural de La Ricarda, al Prat. En aquest sentit, el també conseller de Territori i Polítiques Digitals ha assegurat que aquest és un acord molt important, ja que Catalunya "necessita" un aeroport intercontinental.

Respectuós amb el medi ambient 

Per altra banda, a l'entrevista a Catalunya Ràdio, també ha defensat que la seva ampliació no suposarà un perjudici per l'entorn sinó més aviat al contrari, ja que serà "respectuós amb el medi ambient i amb la diversitat". Anant més enllà, Puigneró s'ha compromès a "treballar perquè sigui l'aeroport més verd d'Europa". En aquest sentit, ha obert la possibilitat a prohibir que a aquest aeroport del futur no hi puguin aterrar els avions més contaminants "quan hi hagi la tecnologia que ho faci possible". 

Pel que fa a la seva internacionalització, el vicepresident ha destacat que a través de l'ampliació, el de Barcelona deixarà de ser un aeroport low cost, tal com l'ha definit, ja que permetrà deixar de fer escales per vols intercontinentals. Amb tot, però, el Govern sempre hi havia supeditat aquest acord i el seu vistiplau a les obres al fet que es connectés El Prat amb dos dels altres aeroports de Catalunya, el de Girona i Reus que estan infrautilitzats.

La data: 2030 

Per això, a la reunió d'ahir, es va acordar amb Raquel Sánchez la seva connexió amb trens d'alta velocitat. Aquesta tindrà lloc entre el 2022 i el 2026. Per la seva banda, la ministra Sánchez també ha avançat que, segons els seus plans, l'ampliació estarà enllestida el 2030.

Tot i que la trobada per la negociació, que ja estava pactada amb l'exministre Ábalos, en un principi no havia transcendit, Puigneró ha assegurat que el president Aragonès estava al cas en tot moment. I just després d'aconseguir arribar a un acord per la inversió de 1.700 milions d'euros, el va avisar.

Preguntat per què Aragonès havia dit en una piulada que l'ampliació és "possible", en lloc d'assegurar que es portarà a terme, el vicepresident ha recordat que encara es necessita el vistiplau de la Comissió Europea, que demana un aeroport verd i sostenible

Marge al diàleg 

Puigneró també ha lamentat que hi hagi qui s'oposi radicalment a aquesta ampliació i sospita que al seu darrere "hi ha més motius polítics que no pas una defensa de la sostenibilitat". Entre els més crítics hi ha la CUP, que la descriu com un "un atemptat ecològic i climàtic", però el vicepresident ha manifestat que és un problema si "cada cop que hi ha discrepàncies, ens plantegem l'acord d'investidura". 

Per altra banda, també ha demanat que es doni una "mica de marge" a la taula de diàleg, encara que aquesta no fos l'aposta de Junts. Amb tot, però, ha reiterat que sí aquesta "es bloqueja i no avança" no arribarà als dos anys. 

A la imatge principal, Jordi Puigneró explica l'acord per l'aeroport / EFE