El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha assegurat avui que "la dignitat dels trens de Rodalies només arribarà quan l'Estat traspassi íntegrament" al Govern català la gestió del servei.
En declaracions davant els mitjans amb motiu de la inauguració d'un embarcador del Club de Rem Tortosa (Tarragona), Puigneró ha defensat que tan sols cal pujar a un tren dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i a un de Renfe per a veure "clarament les diferències de gestió" dels dos governs.
Dignitat
En declaracions als mitjans de comunicació el passat dijous, el primer dia de la vaga de maquinistes, el secretari general del Departament de Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font (Junts), també va reclamar el traspàs immediat de Rodalies. De fet, Font va assegurar que un dels objectius de la vaga és precisament "la motivació d'impedir aquest traspàs", i que per tant resulta més urgent que aquesta negociació amb l'Estat s'acceleri.
Font va defensar que aquest traspàs competencial és necessari perquè "Catalunya tingui, d'una vegada per sempre, uns serveis de Rodalies i Regionals a l'altura de les necessitats dels seus ciutadans", ja que els seus usuaris "es veuen perjudicats pel mal servei que reben de l'operador Renfe". En la mateixa línia s'ha pronunciat avui el vicepresident Puigneró, que s'ha referit a un problema de "dignitat".
Font també va exigir a Renfe que posi "tots els mitjans al seu abast" per tal que es compleixin els serveis mínims decretats durant les jornades de vaga que han convocat els maquinistes. En aquest sentit, Ricard Font ha assegurat que la Generalitat serà "exigent en la prestació dels serveis".
Vaga de maquinistes
Renfe ha reforçat avui el sistema de notificació de les cartes de serveis mínims de cara a la vaga de maquinistes convocada pels pròxims dies. A partir d'ara, a més de l'habitual sistema de correu electrònic certificat, els maquinistes afectats pels serveis mínims rebran una notificació per burofax i en mà de manera personal.
D'aquesta manera, Renfe pretén evitar que les properes jornades de vaga convocades pel Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) per als dies 4, 5, 7, 8, 11 i 12 d'octubre es repeteixin situacions com les d'aquest divendres, quan van deixar de circular centenars de trens inclosos en els serveis mínims, sobretot a Rodalies de Catalunya i Rodalies del País Valencià.
A més, la companyia ferroviària ha obert 31 expedients per faltes "molt greus" durant les jornades del 30 de setembre i 1 d'octubre de la vaga de maquinistes, fet que podria comportar des de la suspensió de cinc dies de la feina i el sou fins a l'acomiadament.