La legislatura amb Salvador Illa al capdavant de la Generalitat ha començat amb la intenció del president de desbloquejar l'ampliació de l'aeroport del Prat. La qüestió ha centrat part del debat d'aquest dijous al Parlament, en què Illa ha presentat el seu nou Govern, ja que els seus dos socis d'investidura estan en contra d'ampliar El Prat. En aquest sentit, la portaveu d'Esquerra, Marta Vilalta ha proposat a Illa que si vol aconseguir-ho potser haurà de buscar majories alternatives sense els republicans i els comuns, tot i advertir-li que si segueix aquest camí es podria quedar sense majories. Vilalta ha assegurat des del faristol del Parlament a tal d'exemple d'aquestes majories alternatives que "el vicepresident Jordi Puigneró va intentar pactar l'ampliació amb AENA d'esquena al president de la Generalitat", unes paraules que no han agradat gens a qui era el màxim representant de Junts dins el Govern abans de la seva sortida, la passada legislatura.
Vilalta falta a la veritat. El MHP era coneixedor de la meva reunió amb la ministra on es va acordar l'ampliació de l'aeroport. La línia vermella del MHP era q no es toqués la llacuna Ricarda, i la vaig complir. Pq l'aeroport intercontinental de CAT no pot continuar sent Barajas. pic.twitter.com/iIdTxziOv0
— Jordi Pu1gnerO (@jordiPuignero) September 5, 2024
"Vilalta falta a la veritat. El Molt Honorable President era coneixedor de la meva reunió on es va acordar l'ampliació de l'aeroport", escriu Puigneró en un missatge a les xarxes, acompanyat d'un vídeo amb la intervenció de Vilalta. "La seva línia vermella era que eno es toqués la llacuna de la Ricarda i jo la vaig complir. Perquè l'aeroport intercontinental de Catalunya no pot continuar sent Barajas", afegeix l'ara regidor a l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès, on governa Junts.
Vilalta feia referència a la reunió entre el ministeri de Transports i la Generalitat, representada pel llavors vicepresident Puigneró, en què es va acordar l'ampliació de l'aeroport el 2 d'agost del 2021 i la inversió de 1.700 euros, que finalment el govern espanyol va congelar davant les diferents visions del projecte entre l'Executiu d'Aragonès. Aquest acord incloïa un allargament de la tercera pista, que n'era el punt més polèmic ja que afectava la Ricarda. Després que el govern espanyol suspengués les inversions, Puigneró va carregar contra la Moncloa per "trencar unilateralment l'acord" però també contra els seus socis: "He traslladat al president de la Generalitat que hi ha manifestacions que podien haver estat estalviades i no ajuden a l'objectiu d'arribar al consens", lamentava llavors.