El corredor del Mediterrani és una demanda històrica de les regions mediterrànies de l'estat espanyol. Aquest dimecres, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha afirmat que abans que acabi el primer semestre de 2023 hi haurà "330 quilòmetres del corredor del Mediterrani en servei". Sánchez ha assegurat que les obres "avancen molt" amb més de 233 quilòmetres en servei, al dia d'avui. La titular de la carpeta de transports ha defensat la "proposta actual" de traçat fins a Hongria i ha afirmat que "qualsevol modificació que suposi fer més curt el corredor no és l'opció més avantatjosa", després que se sabés que la Comissió Europea està revisant el reglament de la xarxa ferroviària europea.
En una atenció als mitjans al recinte de Gran Via de la Fira de Barcelona, on aquest dijous se celebra un acte empresarial en defensa del corredor del Mediterrani, Sánchez ha defensat que a la Comissió Europea "ningú qüestiona l'eix ferroviari del corredor mediterrani i atlàntic" en el seu tram per la península Ibèrica i ha recordat que aquestes obres es poden finançar amb fons comunitaris com els Next Generation. L'acte d'aquest dijous al recinte ferial del Centre de Convencions Internacionals de Barcelona (CCIB) comptarà amb la participació de la mateixa ministra i més de 1.500 empresaris i representants de la societat civil. Entre els polítics més destacats hi trobem la mateixa Raquel Sánchez, el president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig i el president de la Regió de Múrcia, Fernando López Miras.
Sánchez ha insistit que l'estat espanyol i la resta de països involucrats en el corredor negociaran amb la Comissió per assegurar que el traçat es manté fins a Hongria i no es canvia per evitar passar per Ucraïna. "Nosaltres defensem la proposta actual", ha reiterat després que se sabés que la Comissió Europea està revisant el reglament de la xarxa ferroviària europea, el que podria significar un canvi de ruta del corredor, una idea que no agrada a l'executiu de Sánchez i que tractaran d'evitar.
Doco, la nova aplicació de mobilitat de Renfe
La ministra de Transports també ha avançat que dijous entrarà en funcionament doco, la plataforma de mobilitat de Renfe. Pel que fa a la nova aplicació, ha assegurat que es troba en una "fase molt inicial" però té potencial per ser una iniciativa "referent" i "pionera" de l'administració pública a escala internacional. L'aplicació arrenca amb una versió en proves a què s'aniran sumant funcionalitats i serveis al llarg del mes vinent. La plataforma permet planificar, reservar i mitjançant un pagament únic gaudir de tots els serveis que ofereix. De moment, Renfe ha anunciat que les empreses Bolt, Cooltra, Karhoo, Movitaxi i Reby, s'uneixen a la plataforma. Amb aquesta aliança, doco oferirà els serveis dels 2.000 trens diaris a 200 destinacions de Renfe; dels 10.000 conductors de VTC i de taxi de Bolt; de les 3.500 motos de Cooltra; dels 22.000 vehicles de la plataforma de taxi i VTC Karhoo i també dels 2.500 patiets elèctrics de Reby.